بررسی فلسفه حرمت ربا از منظر امام رضا(ع) در «ويژه‌نامه اقتصاد رضوی»
کد خبر: 2398293
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۹

بررسی فلسفه حرمت ربا از منظر امام رضا(ع) در «ويژه‌نامه اقتصاد رضوی»

گروه اقتصاد: نشريه «ويژه‌نامه اقتصاد رضوی» به همت دبيرخانه شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی و به سردبيری رمضانعلی ايزانلو منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا)، نشريه «ويژه‌نامه اقتصاد رضوی» به همت دبيرخانه شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی، به سردبيری رمضانعلی ايزانلو و با هدف تبيين و توضيح جنبه‌های مختلف جهاد اقتصادی و مبانی اقتصاد اسلامی منتشر شد.
بر اساس اين گزارش، «اخلاق؛ مبنای اقتصاد در انديشه امام رضا(ع)» در گفت‌وگو با آيت‌الله محمد واعظ‌زاده‌طبسی، «بازخوانی انديشه‌های اقتصادی امام هشتم(ع)» در گفت‌وگو با حجت‌الاسلام حسين‌زاده بحرينی و «گستره اقتصاد در بستر تعاليم رضوی» در گفت‌وگو با محمدرضا حكيمی بخشی از مطالب اين نشريه هستند.
اين گزارش می‌افزايد: «مبانی نظری جهاد اقتصادی در سيره رضوی» به قلم حسين لطيفی، «توسعه جهادی اقتصاد» به نوشته سيدمجيد ظهيری، «اقتصاد در عصر امام رضا(ع)» به قلم اسماعيل رضايی و «عوامل تأثيرگذار در تخصيص بهينه منابع در انديشه رضوی(ع)» به نوشته محمود اصغری برخی از مقالات اين ويژه‌نامه را تشكيل می‌دهند.
بر اساس اين گزارش، محمدحسين پژوهنده با مقاله «مديريت اقتصاد خانواده از منظر امام رضا(ع)»، علی سكندری با مقاله «امام رضا(ع) و فلسفه حرمت ربا در نظام اقتصادی»، رضا وطن‌دوست با مقاله «آثار و بركات مصرف صحيح در تعاليم رضوی» از ديگر نويسندگان اين ويژه‌نامه اقتصادی هستند.
اين گزارش می‌افزايد: «فقرستيزی در آموزه‌های رضوی» به قلم علی اكبر نوايی، «مالكيت در انديشه امام رضا(ع)» به نوشته سيدحسن حسينی، «سزمايه‌داری و پديده فقر در سيره رضوی» به قلم محمود پسنديده و «نگاهی به كارنامه نشر آستان قدس رضوی در زمينه اقتصاد اسلامی» بخش ديگری از مطالب منتشرشده در اين نشريه تخصصی است.
يادآور می‌شود، نشريه «ويژه‌نامه اقتصاد رضوی» به همت دبيرخانه شورای عالی فرهنگی، به سردبيری رمضانعلی ايزانلو در 142 صفحه منتشر شد و علاقه‌مندان می‌توانند جهت تهيه اين نشريه با شماره 2223083-0511 تماس بگيرند يا به پايگاه اينترنتی www.aqrfarhangi.ir مراجعه كنند.
captcha