گردهمايی مسئولان جلسات قرآنی گناباد برگزار شد
کد خبر: 2558561
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۰

گردهمايی مسئولان جلسات قرآنی گناباد برگزار شد

گروه فعاليت‌های قرآنی: در آستانه ماه مبارك رمضان گردهمايی مسئولان و فعالان جلسات قرآنی گناباد با حضور امام جمعه گناباد شب گذشته، 17 تیرماه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) شعبه خراسان رضوی، گردهمايی مسئولان و فعالان جلسات قرآنی خواهر و برادر گناباد با حضور حجت‌الاسلام حسن صادقی‌نسب، امام جمعه گناباد ديشب، 17 تيرماه در اداره تبليغات اسلامی اين شهرستان برگزار شد.
حجت‌الاسلام محمدرضا رحمانی، رئيس اداره تبليغات اسلامی گناباد در اين گردهمايی با بيان اينكه يكی از اهداف اين جلسه هماهنگی و برنامه‌ريزی برای افزايش كيفيت برنامه‌های قرآنی در ماه مبارك رمضان است، اظهار كرد: در شهرستان گناباد 128 جلسه قرآنی شناسايی شده كه از اين تعداد 79 جلسه مربوط به برادران و 49 جلسه به خواهران اختصاص دارد.
وی با عنوان اينكه برای برنامه‌ريزی و ساماندهی اين جلسات قرآنی تاكنون 67 جلسه قرآنی ثبت الكترونيكی شده و پرونده رايانه‌ای برای آن صادر شده است، افزود: دسترسی بهتر و سريع به اطلاعات فعالان قرآنی، ارزيابی سطح معلومات قرآنی و تهيه بانك اطلاعات جلسات و فعالان قرآنی از مهم‌ترين اهداف ساماندهی جلسات قرآنی است.
حجت‎الاسلام رحمانی در ادامه با تقدير از مسئولان جلسات قرآنی برای برگزاری مرتب جلسات و دعوت اعضا به محافل انس با قرآن گفت: استفاده از اساتيد قرآنی در بخش‌های قرائت، تجويد و مفاهيم زمينه بهره‌مندی مطلوب‌تر از مفاهيم قرآنی را برای اعضا جلسات فراهم می‌كند.
وی با بيان اينكه جلسات قرآنی زمينه شناسايی نخبگان قرآنی را به وجود می‌آورد، افزود: مسئولان جلسات قرآنی با شناسايی افراد برتر جلسات خود می‌توانند با معرفی آنان به مسابقات قرآن در جهت پيشرفت نوجوانان و جوانان و معرفیشان تلاش كنند.
رئيس اداره تبليغات اسلامی گناباد در ادامه با تبيين مراحل انس با قرآن با انتقاد از عدم حضور عملی قران در بطن جامعه گفت: متأسّفانه جامعه كنونی آن‌طور كه شايسته است به ‌قرآن عمل نمی‌كند به گونه‌ای كه قرآن شريف در چندين آيه راجع به رعايت حجاب سخن می‌گويد و كمتر كسی به آن آيات عمل می‌كند، در چندين آيه بر اقامه نماز در اوّل وقت تأكيد می‌فرمايد و به خواندن نماز شب و رسيدن به مقام محمود سفارش می‌کند، ولی متأسّفانه عمل به این آيات در بين مردم ظهور كافی ندارد.
وی با بيان اينكه قرآن كريم در مورد انفاقات واجب و مستحب و پرداخت خمس و زكات، پافشاری فراوانی دارد، ولی اندكی از مردم به دستور قرآن عمل می‌كنند، افزود: بيان مفاهيم قرآنی، تذكر و يادآوری پيام‌های قرآنی با حضور اساتيد تفسير در جلسات قرائت قرآن می‌تواند زمينه عمل واقعی به قرآن را فراهم كند.
حجت‎الاسلام رحمانی با بيان اينكه مسئولان جلسات قرآن بايد زمينه حضور اساتيد قرائت و تفسير قرآن را فراهم كنند، افزود: جلسات قرآنی موفق خواهند بود كه بتوانند با ارائه برنامه‌های جذاب و بيان مفاهيم قرآن، پيام اصلی قرآن را به مخاطبين ارائه کنند.
یادآور می‌شود، در ادامه اين جلسه تعدادی از مسئولان جلسات قرآن، ايده‌ها و ابتكارات خود را در زمينه برپايی جلسات قرآن بيان كردند.
captcha