فضای اقتصاد مقاومتی باید به طور عملی و عینی در جامعه محقق شود
کد خبر: 2876876
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۹
امام جمعه خلخال:

فضای اقتصاد مقاومتی باید به طور عملی و عینی در جامعه محقق شود

گروه اجتماعی: فضای اقتصاد مقاومتی باید به طور عملی و عینی در جامعه محقق شود و حرف و گفتار باید به عمل و حرکت به سوی توانمندی و توسعه کشور باشد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، حجت‌الاسلام امیر رشتبری، امام جمعه خلخال، دیروز یکم اسفندماه در خطبه‌های نماز جمعه شهر خلخال با اشاره به بیانات مهم رهبر معظم انقلاب در جمع مردم تبریز، اظهار کرد: ملت بصیر ایران باید آگاه باشند که دشمن با بکارگیری همه تحریم‌ها و افزایش آنها و بهانه قرار دادن انرژی هسته‌ای و فعالیت‌های هسته ایران قصد به دست آوردن تمام دستاوردهای این ملت در 26 سال گذشته را دارد اما دشمنان باید بدانند ملت حافظ این دستاوردها هستند.
وی افزود: اگر امروز رهبر معظم انقلاب تاکید بر اقتصاد مقاومتی دارند آن معظم‌له مسیر حرکت ملت ایران برای حفظ عزت و شرف انسانی را بهتر و با تدبیر معین و مشاهده کرده‌اند و ملت نیز باید در همین مسیر حرکت کنند.
امام جمعه شهرستان خلخال در بخش دیگری از سخنان خود گفت: فضای اقتصاد مقاومتی باید به طور عملی و عینی در جامعه محقق شود و حرف و گفتار باید به عمل و حرکت به سوی توانمندی و توسعه کشور باشد.
رشتبری با اشاره به اینکه دشمن با در خطر دیدن منافع خود هر روز فتنه‌ای جدید را برای مقابله با قدرت و توانمندی ایران به میدان می‌فرستد خواستار عزم جدی ملت ایران در ادامه حرکت شد.
وی با تبریک سالروز ولادت حضرت زینب(س) بیان کرد: حضرت زینب(س) زینت ائمه اطهار(ع) است و این مولود مبارک فرزندی بود که چشمانش را در هنگام تولد و اولین نگاهش را به سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) دوخت و همین نگاه وی حرکتی بود که بعد از شهادت امام حسین(ع) نیز مسیر انقلاب امام حسین(ع) ادامه داد و برای آن تلاش کرد.
امام جمعه شهرستان خلخال با تجلیل از خدمات و زحمات پرستاران در مراکز درمانی و بیمارستانی تصریح کرد: پرستاران به این دلیل جایگاه معنوی و ارزشمند در جامعه دارند که شبانه‌روز برای سلامت بیماران می‌کوشند و این تلاش آنها الگو گرفته از خصوصیات ویژه و ارزشمند حضرت زینب(س) است زیرا ایشان نیز پرستار واقعی ائمه اطهار و امام حسن(ع) و امام سجاد(ع) هستند.
رشتبری با اشاره به بحث تحولات یمن ادامه داد: ملت یمن با تلاش‌های جنبش انصارالله در صحنه مبارزه با تروریسم جهانی موفق عمل کرده و انتظار ‌می‌رود با تلاش مضاعف موجبات دلسردی استکبار و دشمنان را در یمن فراهم کند.
خطیب نماز جمعه خلخال در پایان سخنان خود با گرامیداشت یاد و خاطره قیام مردم تبریز و چهلمین روز شهدای قم در سال 1356 گفت: ملت ما ایران با درک حقیقی از اقتصاد مقاومتی، توجه به ظرفیت‌‌ داخلی و حمایت از تولیدات داخل و حمایت از اقتصاد دانش ‌بنیان و صرفه‌جویی می‌تواند گام‌های سریع‌تری در توسعه ایران اسلامی بردارد.

captcha