فضاهای اصلی مساجد، حسینیه‌ها و دارالقرآن‌ها از پرداخت حق انشعاب معاف شدند
کد خبر: 2885837
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۳
اصلاحیه مجدد برای تأمین نظر شورای نگهبان؛

فضاهای اصلی مساجد، حسینیه‌ها و دارالقرآن‌ها از پرداخت حق انشعاب معاف شدند

گروه سیاسی: با اصلاح بخشی از طرح الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مواد مقررات مالی دولت از سوی مجلس، نظر شورای نگهبان در بند مربوط به معافیت حق انشعاب آب و برق و گاز فضاهای اصلی مساجد، حسینیه‌ها، مؤسسات قرآنی و دارالقرآن‌ها تأمین شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز، دوشنبه، 4 اسفندماه در آغاز هفتمین روز از بررسی طرح بودجه 94، طرح الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مواد مقررات مالی دولت را به منظور تأمین نظر شورای نگهبان اصلاح و تصویب کرد.

بر این اساس، به منظور توسعه و پیشرفت حوزه‌های علمیه با رعایت معماری اسلامی و ایرانی در سراسر کشور حداکثر ظرف مدت 6 ماه پس از تصویب این قانون طرح جامع توسعه فضای فیزیکی حوزه‌های علمیه در سراسر کشور بالأخص در مناطقی از کشور که فاقد حوزه بوده و امکان راه‌اندازی و توسعه آن وجود دارد، به پیشنهاد مراکز مدیریت حوزه‌های علمیه از طریق سازوکار مندرج در ماده 32 این قانون به تصویب برسد.

در این مصوبه پیش‌بینی شده که برنامه احداث مراکز و مدارس علمیه در قوانین بودجه سنواتی ذیل فصل آموزش درج و اعتبارات مربوط پیش‌بینی شود.

نمایندگان همچنین ماده دیگری از طرح الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت را برای تأمین نظر شورای نگهبان به این شرح اصلاح کردند: فضاهای اصلی مساجد، حسینیه‌ها، مؤسسات قرآنی، دارالقرآن‌ها، حوزه‌های علمیه، گلزارهای شهدا، امام‌زاده‌ها، خانه‌های علم روستاها و اماکن مذهبی اقلیت‌های دینی مصرح در قانون اساسی از پرداخت هزینه مصارف ماهانه آب، فاضلاب، ‌برق و گاز معاف می‌باشند.

به موجب این مصوبه این حکم شامل اماکن تجاری وابسته به آن‌ها نیست.

غلامرضا کاتب، سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در این رابطه اظهار کرده است: شورای نگهبان پذیرفت فضاهای اصلی مساجد، حسینیه‌ها و موسسات قرآنی از پرداخت هزینه ماهانه مصارف آب و برق و گاز معاف باشند.

captcha