همایش قرآن، عترت و سلامت گامی در جهت تحقق دانشگاه اسلامی جامعه پزشکی است
کد خبر: 2917805
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۵
قربانی در گفت‌وگو با ایکنا:

همایش قرآن، عترت و سلامت گامی در جهت تحقق دانشگاه اسلامی جامعه پزشکی است

گروه اجتماعی: دبیر گروه قرآن، عترت و سلامت فرهنگستان علوم پزشکی جمهوری اسلامی با اشاره به برگزاری همایش سراسری «قرآن، عترت و سلامت»، آن را گامی در جهت تحقق دانشگاه اسلامی جامعه پزشکی دانست.

رحیم قربانی، دبیر گروه قرآن، عترت و سلامت فرهنگستان علوم پزشکی جمهوری اسلامی در حاشیه برگزاری همایش «قرآن، عترت و سلامت» در شیراز در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، گفت: بیش از 2 سال است که این گروه در راستای نشر و ترویج آموزه‌های قرآن در میان جامعه پزشکی و همچنین، شناسایی نخبگان و فعالان قرآنی این جامعه و معرفی آنان در فرهنگستان راه‌اندازی شده است.

وی با یادآوری اینکه عمده اعضای این گروه، فعالان و ممتازان قرآن و عترت کشور چه از جهت امتیازات قرآنی و چه از جهت تخصص‌های مختلف هستند، گفت:‌ در اولین سالی که این گروه شکل گرفت اولین همایش قرآن، عترت و سلامت جامعه پزشکی کار خود را در تهران شروع کرد.

شناسایی 500 نخبه قرآنی جامعه پزشکی از قِبَل برگزاری همایش قرآن،‌عترت و سلامت

قربانی ادامه داد: این همایش در واقع با ایده شناسایی نخبگان قرآنی جامعه پزشکی برگزار شد تا این‌ها در طول سال حداقل یکبار دور هم جمع شوند که به لطف الهی در سال گذشته به واسطه برگزاری این همایش تاکنون بیش از 500 نخبه جامعه پزشکی در رشته‌های مختلف را توانستیم شناسایی کنیم.

دبیر گروه قرآن، عترت و سلامت فرهنگستان علوم پزشکی جمهوری اسلامی اضافه کرد: برگزاری همایش قرآن، عترت و سلامت موجب شد تا اعضای این گروه نیز افزایش پیدا کند و از سوی دیگر دانشگاه‌های علوم پزشکی فعال در عرصه قرآن و عترت نیز شناسایی شدن که از فعال‌ترین آن‌ها دانشگاه علوم پزشکی شیراز است.

وی با اشاره به برگزاری دومین همایش قرآن، عترت و سلامت جامعه پزشکی به میزبانی دانشگاه  علوم پزشکی شیراز گفت: با حمایت رئیس این دانشگاه و فعالان قرآنی آن تصمیم برآن شد تا دومین همایش را با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و فرهنگستان در شیراز برگزار کنیم.

قربانی اظهار کرد: در این همایش به دلیل حضور اساتید و نخبگان قرآنی برجسته کشور در آن می‌توان گفت همایش در حد بسیار بالایی برگزار شده است و عزیزان ممتاز قرآنی و اساتید بین‌المللی و چهره‌های ماندگار کشور همگی در این همایش حضور داشتند.

جریان‌سازی میان مسئولان پزشکی، از اهم فعالیت‌های گروه قرآن و عترت فرهنگستان است

دبیر گروه قرآن، عترت و سلامت فرهنگستان علوم پزشکی با اظهار امیدواری از اینکه به واسطه این همایش بتوان راه‌های نشر و ترویج فرهنگ قرآن در میان جامعه پزشکی به مسئولان  امر ارائه شود، گفت: یکی از کارهای این گروه جریان‌سازی در میان مسئولان پزشکی و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به جهت ضرورت پرداختن به مقوله قرآن و عترت و ارتباط آن با سلامت جامعه است تا دوستان وزارت بهداشت و سایر مراکز تخصصی بتوانند از ظرفیت این گروه بیشتر استفاده کنند.

وی افزود: همچنین به واسطه این همایش می‌‌توان به آن سمت و مسیر تحقق دانشگاه اسلامی در میان جامعه پزشکی که این قشر باید بر مبنای تعالیم قرآن و عترت کار کنند و دروش مختلف آموزشی آن‌ها نیز بر این مبنا تدوین شود، حرکت کرد.

قربانی قرآن را مایه شفا دانست و گفت: جامعه پزشکی ما هم با همین استفاده از آیات می‌توانند  بیشترین استفاده و تأثیر را در مخاطبان خود و جامعه داشته باشند که البته جای تقدیرو تشکر از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز و فعالان قرانی اعم از دانشجویان و اعضای کانون قرآن این دانشگاه به واسطه برگزاری این همایش دارد.

captcha