شرکت در عزاداری فاطمیه مصداق تحول در حال است
کد خبر: 3007545
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۴
سعید بهمنی:

شرکت در عزاداری فاطمیه مصداق تحول در حال است

گروه حوزه‌های علمیه: محقق و قرآن‌پژوه کشور تاکید کرد: شرکت در عزاداری فاطمیه مصداق بهاری شدن جان و تحول در حال است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعید بهمنی، مدیر گروه علوم قرآنی مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم درگفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) گفت: معتقدم احیای ارزش‌های دینی و متذکر بودن به وجود ذوات مقدس و نورانی اهل بیت(ع) مخصوصا حضرت فاطمه(س) بهار وجود انسان است.

وی ادامه داد: انسان اگر با یاد این وجود به حزن بیافتد همین حزن خود احساگر و شکوفاکننده است زیرا حزن برای اهل بیت(ع) حزین هدفمند است و به مثابه شاکله وجودی انسان را سامان می‌دهد.

بهمنی تصریح کرد: عزاداری و حضور درمراسم عزا و شادی اهل بیت(ع) ما را با ایشان هماهنگ می‌کند و در این اثرگذاری فرقی میان مراسم شادی و یا حزن آنان هم نیست.

وی با بیان اینکه در هر دو طرف ماجرا شکوفایی ارزش‌های متعالی انسانی است افزود: امسال بهار طبیعت و سفره هفت سین را با سین سیلی سپری خواهیم کرد؛ سیلی که بر صورت مقدس‌ترین وجود عالم وجود زده شد.

وی بیان کرد: حزن ما حزن حرکت و نشاط است نه حزن افسردگی و ناامیدی همانند روزهایی که جوانان ایرانی در جبهه‌ها عزاداری می‌کردند و دعای توسل می‌خواندند و با توسل به ائمه(ع) انرژی مضاعفی می‌گرفتند تا به عملیات بروند و در جهاد شرکت کنند.

وی ادامه داد: این وضع در عرصه علمی نیز وجود دارد و این مراسم انرژی‌ای به ما می‌دهد که موفق تر عمل کنیم.

بهمنی تاکید کرد: بهار وجود ما با حزن و شادی اهل بیت(ع) شکل می‌گیرد و با یاد آنان بهاری می‌شود و وقتی در دعای تحویل سال از خدا می‌خواهیم که حال را محول کند خود حضور در این مجالس از مصادیق تحول روحی است.

این محقق و قرآن‌پژوه کشور بیان کرد: اگر از این زوایه به بهار طبیعت بنگریم و در آن مرور کنیم در این صورت میان بهار طبیعت و بهار وجود منافاتی نخواهد بود و همان طور که خداوند زمین مردم را زنده می‌کند ما هم زمین مرده وجودمان را می‌توانیم با ذکر اهل بیت(ع) زنده کنیم.

captcha