مسلم لالهزاری، در گفتوگو با خبرگزاری بینالمللی قرآن (ایکنا) با بیان اینکه هنوز تقویم برنامههای قرآنی مدرسه گشوده نشده و به جمعبندی برای برنامهها نرسیدهایم گفت: در صدد هستیم تا در سال جدید رویکرد قرآنی و حدیثی در برنامهها را تقویت کنیم.
وی از اجرای طرح ارزیابی قرآنی طلاب ورودی بعد از نوروز خبر داد و افزود: در این طرح طلاب دورههای مختلف مورد ارزیابی قرار گرفته و براساس ضعیف، متوسط و قوی دستهبندی میشوند.
لاله زاری بیان کرد: برای افراد ضعیف کلاس تشکیل میدهیم و دوره مورد نیاز برای آنان برگزار میشود تا با روخوانی، روانخوانی و تجوید آشنا شوند و در صورت تمایل از برنامههای حفظ در اینده استفاده کنند.
وی تاکید کرد: برای افراد متوسط و نخبه نیز دورههای تقویتی در دستور کار است تا طلاب بتوانند مهارتهای قرآنی خود را تقویت کنند.
وی افزود: مسابقات قرآنی نیز در دستور کار قرار میگیرد و مجموع این گونه برنامهها میتواند ضمن تقویت آمادگی افراد متوسط و قوی بر آشناسازی افراد ضعیفتر با قرآن کریم که مبنای آموزش در علوم اسلامی است کمک کند.
لاله زاری، برگزاری مراسم تجلیل از فعالان قرآنی نفرات برتر جشنواره قرآن و حدیث مدرسه در روزهای پایانی اسفند ماه با حضور رئیس جامعه المصطفی(ص) را یادآور شد و گفت: آیتالله اعرافی در این مراسم از فعالیتهای قرآنی قدردانی و بر ضرورت تقویت آن تاکید کرد.
یادآور میشود حجتالاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی، رئیس جامعه المصطفی(ص) در این مراسم در سخنانی گفته بود: هر یک از نام هایی که در قرآن و روایت برای قرآن کریم آمده یک فلسفه دارد گویای یک بعدی و زاویه ای از حقیقت قرآن است. قرآن، فرقان و بیان و تبیان همینطور این نام های پر فروغ و درخشان قرآن کریم، هر کدام قرآن میگوید این ویژگی را دارد هر نامی یک گوشهای از حقیقت قرآن را منعکس میکند.
وی تاکید کرده بود: قرآن را اگر ما با نگاه دقیق بنگریم حتما خود قرآن ما را به اهل بیت میرساند صد آیه در قرآن است که اگر جمع کنید و با هم بدانید یقین میکنید که قرآن فلش و راهنما ها را روشن کرده و ما را به سمت خاندان پیامبر میبرد یکی از آنها کوثر است.