نشست خبری همایش ملی رسانه و گردشگری در مشهد برگزار شد
کد خبر: 3307748
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۵:۴۹

نشست خبری همایش ملی رسانه و گردشگری در مشهد برگزار شد

گروه اجتماعی: نشست خبری همایش ملی رسانه و گردشگری و سمینار تخصصی نقش رسانه‌ها در توسعه گرشگری شهری با تأکید بر ویژگی‌های معنوی مشهد در جهاد دانشگاهی مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، نشست خبری همایش ملی رسانه و گردشگری و سمینار تخصصی نقش رسانه‌ها در توسعه گرشگری شهری با تأکید بر ویژگی‌های معنوی مشهد شب گذشته، چهارم خردادماه در جهاددانشگاهی مشهد برگزار شد.

در ابتدای نشست علیرضا حاتمی، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی خراسان رضوی اظهار کرد: همایش ملی «رسانه و گردشگری» به منظور تبیین نظری چگونگی نقش‌آفرینی رسانه‌ها در توسعه گردشگری طراحی شده است که در بهار سال آینده برگزار می‌شود.

حاتمی با بیان اینکه این همایش ارتقای کارآمدی رسانه‌ها در جامعه را پیگیری می‌کند، ادامه داد: نخستین برنامه از مجموعه برنامه‌های همایش ملی «رسانه و گردشگری» با عنوان سمینار تخصصی «نقش رسانه‌ها در توسعه گردشگری شهری» با تأکید بر ویژگی‌های معنوی شهر مشهد درنظر گرفته شده است.

وی با اشاره به برگزاری این سمینار هفتم خردادماه در مجتمع شریعتی جهاد دانشگاهی مشهد، اظهار کرد: این مراسم با حضور علی‌اصغر محکی، مژگان عظیمی و محمود احمدی، مدیران اجرایی استان و سخنرانی علمی توسط صاحب‌نظران حوزه ارتباطات و گردشگری برگزار خواهد شد.

در ادامه این نشست، هادی بختیاری، دبیر علمی همایش ملی رسانه و گردشگری با بیان اینکه همواره از نقش رسانه‌ها در فرآیند توسعه و پیشرفت جامعه سخن گفته شده است، ادامه داد: تاکنون به تبیین علمی و تخصصی ابعاد این موضوع و چگونگی نقش‌آفرینی رسانه در ساحات مختلف توسعه جوامع کمتر پرداخته شده است.

وی با اشاره به اینکه باید نسبت رسانه با گردشگری، گردشگر، محیط گردشگری اعم از عناصر انسانی و کالبدی آن، کارگزاران صنعت گردشگری و مدیران حوزه گردشگری تعریف و تبیین شود، افزود: باید مشخص شود که رسانه گردشگری چه عناصر شکل دهنده‌ای و چه مشخصات محتوایی و شکلی دارد که کارآمدی وی را در این حوزه از سایر رسانه‌ها متمایز می‌کند.

بختیاری هدف از برگزاری همایش را کاربست این مطالعات در فعالیت‌های روزنامه‌نگاری و رسانه‌ای دانست و اظهار کرد: امیدواریم حداقل دستاورد این همایش آن باشد که اهالی رسانه به این موضوع توجه کنند و در فعالیت رسانه‌ای خود بیندیشند چگونه با عملشان می‌توانند موجب پیشرفت گردشگری شهر خود شوند.

وی با بیان اینکه رسانه باید برای توسعه گردشگری زمینه مناسب را فراهم کند تا علاوه بر نقش نظارتی خود بحث ترویج و توسعه صنعت گردشگری را نیز بر عهده بگیرد، ادامه داد: در آینده نزدیک شورای سیاستگذاری این همایش در سطوح ملی برای سال آینده تشکیل خواهد شد تا مبانی و مفاهیم موجود در حوزه گردشگری و رسانه به صورت تخصصی توسط این شورا بررسی شود.

دبیر علمی همایش رسانه و گردشگری با بیان اینکه در این همایش طرح موضوع بیان می‌شود تا بتوانیم روش‌ و رویکرد جدیدی در این زمینه اتخاذ کنیم، ادامه داد: رسانه‌ای که به توسعه گردشگری فکر می‌کند باید با مردم مشهد و کارگزاران گردشگری رابطه‌اش را مشخص کند، لذا امیدواریم بتوانیم حوزه گردشگری این شهر را به درجه بالایی برسانیم.

captcha