طرح ارزیابی و سطح‌بندی قاریان مانع تک‌بُعدی و ویژه‌نگری می‌شود
کد خبر: 3311805
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۱
یاراحمدی:

طرح ارزیابی و سطح‌بندی قاریان مانع تک‌بُعدی و ویژه‌نگری می‌شود

گروهفعالیت‌های قرآنی: قاری ممتاز لرستان طرح ارزیابی و سطح‌بندی قاریان و مدرسان قرآن که توسط وزارت ارشاد و شورای عالی قرآن برگزار می‌شود را یک طرح تأثیرگذار در جامعه قرآنی، دانست و گفت: با اجرای این طرح حالت تک‌بُعدی و ویژه‌نگری به مرور برداشته می‌شود.

محسن یاراحمدی، قاری و مربی قرآن لرستانی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، با اشاره به برگزاری طرح ارزیابی و سطح‌بندی قاریان و مدرسان قرآن کریم توسط وزارت ارشاد و شورای عالی قرآن، گفت: بنا بر این طرح قاریان و مربیان قرآن در سطوح یکم، دوم، سوم و چهارم سطح‌بندی می‌شوند.
وی، با اشاره به این‌که در سال گذشته برای کسب مدرک درجه یک در این طرح شرکت کرده‌ است، ادامه داد: سال گذشته موفق شدم که مدرک درجه دوم مدرسی قرآن کریم تنغیم(صوت و لحن) را از شورای عالی قرآن دریافت کنم و در سال جدید نیز برای دریافت مدرک درجه یک در این طرح شرکت کرده‌ام.
یاراحمدی، با اشاره به تأثیرگذار بودن این طرح در جامعه قرآنی، عنوان کرد: با اجرای این طرح حالت تک‌بُعدی و ویژه‌نگری به مرور برداشته می‌شود.
مدرس لرستانی، با بیان این‌که اجرای این طرح از این جهت که عده خاصی را در نظر نگرفته و استعداد کل کشور را می‌بیند قابل ستایش است، تصریح کرد: کسانی‌که در زمینه قرائت و تدریس قرآن کریم توانمندی داشته باشند می‌توانند با شرکت در این طرح تا حدی بالا بیایند.
وی، با بیان این‌که اگر وزارت ارشاد و شورای عالی قرآن برای برگزیدگان این طرح قابلیت اجرایی بیشتری فراهم می‌کرد بهتر بود، خاطرنشان کرد: این نهادها می‌توانستند فضای بهتری برای تدریس این افراد فراهم کنند به‌عنوان مثال این افراد می‌توانستند در جلسات تخصصی‌تری مانند جلسات شورای عالی قرآن شرکت کنند.
در پایان یادآور می‌شود؛ محسن یاراحمدی قاری و مدرس قرآن لرستانی دارای مدرک مربی‌گری درجه 2 قرآن کریم از طرف وزارت ارشاد و شورای عالی قرآن است و برای کسب مدرک درجه یک مربیگری در طرح ارزیابی سطح مربیان که توسط این دو ارگان برگزار می‌شود، شرکت کرده است.

captcha