حفاظ خطبه غدیر در شیراز تجلیل شدند
کد خبر: 3313805
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۸

حفاظ خطبه غدیر در شیراز تجلیل شدند

گروه اجتماعی: طی مراسمی از سوی سازمان فرهنگی ـ اجتماعی شهرداری شیراز، برگزیدگان مسابقه حفظ خطبه غدیر تجلیل شدند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، مراسم تجلیل از برگزیدگان مسابقه حفظ خطبه غدیر که به‌همت سازمان فرهنگی ـ اجتماعی شهرداری شیراز اجرا شده بود، امروز، 23 خرداد‌ماه در محل تالار آزادی شیراز برگزار شد.
حجت‌الاسلام علی سقاچی، مدیرعامل سازمان فرهنگی ـ اجتماعی شهرداری شیراز در حاشیه این مراسم گفت: در سال گذشته فراخوان شرکت در این مسابقه را اعلام کردیم تا بتوانیم بیانات حضرت علی(ع) را در سبک زندگی جامعه کاربردی کنیم.
وی ادامه داد: جهت اینکه بتوانیم بیانات حضرت علی(ع) را به‌عنوان یک برنامه مدون و فراگیر دینی در میان خانواده‌ها و جامعه پیاده کنیم، این مسابقه را برگزار کردیم.
سقاچی با بیان اینکه اگر غدیر احیا شده و فراموش نشده بود، عاشورایی به وجود نمی‌آمد، گفت: اگر مردمی که در غدیر با حضرت علی(ع) بیعت کرده بودند، دست از بیعت نکشیده بودند هیچگاه عاشورا به وجود نمی‌آمد و مردم دنباله رو اهل بیت(ع) بودند پس فاجعه‌ای که بعد از غدیر به وجود آمد و ثقیفه‌ای که تشکیل شد و در پی آن مردم دست از علی(ع) کشیدند وقایع ناگوار بعدی به‌وجود آمد.
مدیرعامل سازمان فرهنگی ـ اجتماعی شهرداری شیراز در پایان بیان کرد: در مسابقه مذکور بیش از یک هزار و 200 نفر شرکت کردند که از این تعداد 200 نفر موفق شدند تا در آزمون شفاهی و کتبی نمره قبولی را کسب کنند که امروز تجلیل شدند.

captcha