از گردهمایی شاعران در کنگره ملی ۵۲۰ شهید هنرمند تا تشییع دو جانباز در مشهد
کد خبر: 3316538
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۴:۵۴
نگاهی به رویدادهای هنر و حماسه در ماهی که گذشت؛

از گردهمایی شاعران در کنگره ملی ۵۲۰ شهید هنرمند تا تشییع دو جانباز در مشهد

گروه هنر: مناسبت‌های مختلفی در خردادماه سال ۹۴ در عرصه هنر، ادب و جهاد و حماسه در خراسان رضوی رخ داد که از جمله آن‌ها می‌توان به کنگره ملی ۵۲۰ شهید هنرمند عرصه شعر و ادب اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، خردادماه امسال، شهر مشهد میزبان برنامه‌های بسیاری در عرصه هنر، ادب و جهاد و حماسه بود که در مناسبت‌های مختلف اجرایی شد، در این راستا، ایکنای خراسان رضوی مروری بر برنامه‌های صورت گرفته در این ماه دارد.

کنگره ملی ۵۲۰ شهید هنرمند عرصه شعر و ادب در مشهد

دوم خردادماه، شاعران آئینی و مطرح کشور در کنگره ۵۲۰ شهید هنرمند عرصه شعر و ادب در سالن همایش‌های آستان قدس رضوی دور هم جمع شدند که علیرضا قزوه، شاعر نام آشنای کشور و از شعرای آئینی یکی از مهمانان حاضر در کنگره بود.

علیرضا قزوه، شاعر نام آشنای کشور در این کنگره عنوان کرد: حضور در مشهد، من را یاد خاطرات اولین کنگره طلاب کشور که چندی روزی پس از رحلت امام(ره) و جانشینی رهبر معظم انقلاب برگزار شد، می اندازد؛ در این سال‌ها با اینکه در سوگ از دست دادن امام راحل و دل شاد از بیعت با رهبر معظم انقلاب بودیم، توانستیم با شعرمان پیام انقلاب را به گوش جهانیان برسانیم.

ششمین نشست پاتوق اصحاب هنر و رسانه با عنوان «هنر نمکین»

نشست ششمین پاتوق‌ اصحاب هنر و رسانه‌ خراسان رضوی با عنوان «هنر نمکین» نیز با حضور مسعود ده‌‌نمکی، کارگردان سینما و تلویزیون از دیگر رویدادهای فرهنگی ماه گذشته در مشهد بود که چهارم خرداد ماه برگزار شد.

نشست خبری همایش ملی رسانه و گردشگری و سمینار تخصصی نقش رسانه‌ها در توسعه گرشگری شهری با تأکید بر ویژگی‌های معنوی مشهد چهارم خردادماه در جهاددانشگاهی مشهد برگزار شد.

کارگاه آموزشی روزنامه‌نگاری گردشگری در مشهد

همچنین برگزاری کارگاه آموزشی روزنامه‌نگاری گردشگری با رویکرد خبرنویسی پیشرفته در حاشیه سمینار تخصصی «نقش رسانه‌ها در توسعه گردشگری شهری» با حضور احمد توکلی، دکترای مدیریت رسانه و مؤلف کتاب خبرنویسی پیشرفته به زبان ساده، از برنامه‌های حاشیه ای همایش ملی رسانه و گردشگری بود.

در ابتدای این کارگاه آموزشی، احمد توکلی، دکترای مدیریت رسانه با قرار دادن روزنامه‌نگاری گردشگری در ردیف روزنامه‌نگاری‌های تخصصی مانند روزنامه‌نگاری ورزشی، زیست محیطی و ...، نقش رسانه در گردشگری را در حیطه فرهنگ‌سازی مهم‌تر از دیگر جنبه‌های آن دانست.

نخستین گردهمایی پیشکسوتان تبلیغ و جهاد خراسان رضوی که هفتم خردادماه در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار شد، از دیگر رویدادهای مشهد در خردادماه بود.

گردهمایی سراسری رؤسای ادارات شاهد و ایثارگر آموزش و پرورش کشور

برگزاری گردهمایی رؤسای ادارات امور شاهد و ایثارگر آموزش و پرورش سراسر کشور در تاریخ 19 خردادماه در مرکز رفاهی آموزش و پرورش مشهد را می‌توان از دیگر رویدادهای شهر مشهد در خردادماه عنوان کرد، در این گردهمایی رضا رمضانی، رئیس ستاد شاهد و ایثارگر اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار کرد: در خراسان رضوی 12 هزار نفر از مجموع 90 هزار همکار فرهنگی ایثارگر کشور، مشغول به خدمت هستند.

تشییع پیکر دو جانباز مشهدی

عروج دو نفر از جانبازان باصلابت و پرافتخار مشهدی نیز در این ماه رخ داد و مجاوران و زائران براگاه ملکوتی ثامن الحجج(ع) با حضور در مراسم تشییع این شهدا بار دیگر بیعتی با آن‌ها بستند.

شهید محمد ذاکری‌نسب متولد ۱۳۴۴ و از افسران ارتش جمهوری اسلامی ایران بود که 20 فروردین 1364 در جزیره مجنون از ناحیه ریه دچار آسیب شدید شیمیایی شد، این جانباز 70 درصد دوران دفاع مقدس ، 21 خرداد‌ماه از مسیر مهدیه مشهد به سمت بارگاه منور رضوی تشییع شد.

پیکر شهید احیا دهقان‌پور، جانباز 70 درصد قطع نخاعی دفاع مقدس نیز 23 خردادماه از محل حسینیه پیروان دین نبوی واقع در خیابان شهید نواب صفوی تشییع شد و در بهشت رضا مشهد آرمید.

نشست تخصصی «خانواده، سبک زندگی و ماهواره»

و اما آخرین خبری که در روزهای آخر خردادماه در مشهد اعلام شد، نشست تخصصی «خانواده، سبک زندگی و ماهواره» بود که 24 خردادماه با حضور حجت‌الاسلام علی نهاوندی، مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی، جمعی از اهالی رسانه و مسئولان فرهنگی در سالن همایش‌های صدا و سیمای خراسان رضوی برگزار شد.

captcha