مبلغان از فضاهای مجازی در اشاعه مذهب استفاده کنند
کد خبر: 3317271
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۲
حجت‌الاسلام معاضدی:

مبلغان از فضاهای مجازی در اشاعه مذهب استفاده کنند

گروه اجتماعی: رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل گفت: درکنار تبلیغ چهره به چهره، مبلغان باید از فضاهای مجازی نیز در جهت آشنا کردن جوانان با معارف دینی و اسلامی و همچنین اشاعه مذهب در حد توان استفاده کنند.

حجت‌الاسلام کاظم معاضدی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل درگفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، به مناسبت یکم تیرماه، «روز تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی» با اشاره به جنگ نرم دشمنان اسلام، اظهار کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمنان، دشمن سعی دارد تمام مقدسات ما را با شبهه‌افکنی مورد هجوم قرار دهد که لازم است طلاب دینی در زمینه تبلیغ دین در اینترنت جهادگونه به جلو بروند و پاسخگو باشند.
وی با اشاره به جمله معروف مقام معظم رهبری مبنی براینکه «کار در فضای مجازی کمتر از خود انقلاب نیست»، افزود: طلبه‌هایی که درحوزه علمیه در راستای تبلیغ دین در فضاهای مجازی فعالیت می‌کنند آثار مثبتی بر جای می‌گذارند.
معاضدی با اشاره به اینکه بدفهمی استفاده از فضای مجازی در جامعه حاکم شده است که لازم است فرهنگ استفاده از اینترنت در جامعه گسترش یابد، افزود: استفاده از فضاهای مجازی برای جهات مشروع و صحیح که موجب فساد عقیده و اخلاق نشود بلکه بتوان از آن در جهت تبلیغ و ترویج معارف دینی استفاده کرد مانعی ندارد ولی جوانان اگر در سایت‌هایی بروند که باعث سست شدن عقیده و فساد اخلاق شود، حرام است.
وی استفاده ازشیوه‏های متنوع در ارسال و انتقال پیام دینی به مخاطبان در جهت جذب آنها را از دغدغه‏های اصلی مبلّغان دینی عنوان کرد وگفت: با استفاده از شیوه‏های مختلفی در انتقال پیام دینی به مخاطبان می‌توان کمک شایانی درجهت فهم کامل و جامعی از مفاهیم دینی به عمل آورد.
مدرس حوزه و دانشگاه تاکید کرد: درکنار تبلیغ چهره به چهره، مبلغین باید از فضاهای مجازی نیز در جهت آشنا کردن جوانان با معارف دینی واسلامی وهمچنین اشاعه مذهب درحد توان استفاده کنند.
وی اضافه کرد: طلاب ویا مبلغین دینی علاوه بر اینکه به اشاعه مذاهب دینی و قرآنی در اینترنت می‌پردازند به جوانان نیز در رابطه با شبهات علیه کتاب مقدس و مسائل دینی پاسخگو باشند.

captcha