نخستین جشنواره‌ سراسری خاطره‌نگاری اشراق برگزار می‌شود
کد خبر: 3317390
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۱
با موضوع خاطرات تبلیغی؛

نخستین جشنواره‌ سراسری خاطره‌نگاری اشراق برگزار می‌شود

گروه حوزه‌های علمیه: نخستین جشنواره‌ سراسری خاطره‌نگاری اشراق(مستند داستانی) برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، جشنواره خاطره‌نگاری اشراق، اولین جشنواره‌ سراسری است که با موضوع خاطرات تبلیغی روحانیون برگزار می‌شود و بنا دارد خاطرات تبلیغی طلاب و فضلای مبلّغ را رصد کرده، تا با ثبت آنها به شناساندنِ زیستِ دینی و تبلیغی طلاب کمک کند، و با ارائه روایتی جذاب از رویدادها و ماجراهایی که در تبلیغ رقم می‌خورد، زمینه‌ انتقالِ تجارب تبلیغی را برای نسل‌های دیگر فراهم سازد.

سفرنامه‌ تبلیغی شامل؛ ثبت خاطره‌نگارانه‌ فرایند یک سفر تبلیغی که حجمِ آن بین ۲۵ هزار تا ۴۰ هزار کلمه است؛ روزنوشت شامل ثبت روزشمار رویدادهای ایّام تبلیغی است که حجمِ آن از ۱۵ هزار به بالا است؛ خاطره: ثبت رویدادها و پیش‌آمدهای جالب توجه در روند فعالیت‌هایِ تبلیغی است که شامل سه قسمت؛ خاطره‌ کوتاه، حداکثر ۲ هزار کلمه؛ خاطره‌ نیمه‌بلند از ۲ هزار تا ۷ هزار کلمه؛ و خاطره‌ بلند از ۷ هزار تا ۲۰ هزار کلمه است و بیان تصویری خاطره از ۱۰۰ ثانیه تا ۳۰۰ ثانیه محورهای اصلی این همایش را تشکیل می‌دهند.

جشنواره، مخصوصِ طلاب و فضلای سراسر کشور است و در این جشنواره فقط خاطرات تبلیغی پذیرفته می‌شود؛ مبنای ارزیابی خاطرات، بر روانی قلم و استحکام نثر، جذابیّت سوژه، جزئی‌نگری در روایت، فضاسازی، ارائه اطلاعات از وضعیت‌ها و ویژگی‌های منطقه، آسیب شناسی از وضعیت تبلیغ و توجه به مناسبات و مسائل انسانی خواهد بود.

محدودیتی در موضوع یا تعداد آثار ارسالی به بخش‌های مختلف جشنواره وجود ندارد و شرکت‌کنندگان می‌توانند آثار خود را از طریق پست‌الکترونیک(ایمیل)، پست یا با مراجعه مستقیم به دبیرخانه ارائه دهند همچنین آثار ارسالی از طریق پست و مراجعه‌ی حضوری، باید تایپ شده و همراه با لوح فشرده(CD) باشد.

در ابتدای تمامی آثار ارسالی ابتدا عنوان خاطره و سال کتابت یا انتشار آن، سپس نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد، شهر، کدملی، شماره پرونده تحصیلی، میزان تحصیلات، آدرس کامل، شماره تلفن ثابت و شماره همراه نوشته شود.

مهلت ارسال آثار از اول مرداد تا ۳۱ شهریور سال ۱۳۹۴ خواهد بود و زمان مراسم اختتامیه و اعلام اسامی برگزیدگان متعاقباً اعلام خواهد شد.

طلاب علاقه‌مند برای ارسال خاطرات خود می‌توانند به نشانی قم خیابان شهدا(صفائیه)، کوچه‌ی ۲۱، فرعی اول سمت چپ، پلاک ۵۰، کدپستی ۴۵۱۳۱و۳۷۱۳۷ـ۴۵۱۱۷ ، مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، دبیرخانه خاطره‌نگاری اشراق مراجعه کنند.

captcha