احداث مرکز فرهنگی سعدی‌شناسی در جوار آرامگاه شیخ اجل
کد خبر: 3328925
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۵
امیری عنوان کرد:

احداث مرکز فرهنگی سعدی‌شناسی در جوار آرامگاه شیخ اجل

گروه اجتماعی: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس از آغاز عملیات اجرایی پروژه مرکز فرهنگی سعدی‌شناسی در شیراز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، مصیب امیری، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس روز گذشته، 25 تیر در جمع خبرنگاران گفت:‌ مرکز سعدی‌شناسی شیراز در راستای فعالیت‌های پژوهشی، معرفی شخصیت و آثار دانشمند ارزنده شیخ اجل سعدی شیرازی راه‌اندازی می‌شود. این مرکز به مساحت 2 هزار و 700 مترمربع در یک طبقه شامل آمفی تئاتر، فضاهای پژوهشی، اداری، کتابخانه و ... احداث می‌شود.
مدیرکل میراث فرهنگی فارس ابراز کرد: این مرکز در کنار پروژه‌های باغ موزه مشاهیر و موزه منطقه‌ای فارس در شیراز و همچنین پروژه بزرگ موزه پاسارگاد به عنوان یکی از مهم‌ترین پروژه های عمرانی استان و کشور محسوب می‌شود.
امیری عنوان کرد: مرکز فرهنگی سعدی شناسی به دلیل قرار گرفتن در مجاورت آرامگاه سعدی و جلوگیری از تأثیر منفی بصری بر محوطه و ساختمان آرامگاه، پروژه  در زیر زمین اجرا و بام آن نیز بصورت بام سبز احداث خواهد شد.
وی گفت: ساخت این مرکز هیچگونه آسیبی از نظر منظر فرهنگی و تاریخی برای معماری آرامگاه شیخ اجل سعدی شیرازی نخواهد داشت.
امیری افزود: عملیات اجرایی فاز 2  این مرکز از ابتدای تیرماه آغاز شده که در این فاز اجرای کامل پوشش سقف با پیش‌بینی حدود 12 میلیارد ریال اعتبار به مدت یک سال اجرایی می‌شود.
مدیرکل میراث فرهنگی فارس خاطرنشان کرد: در صورت تأمین اعتبار مورد نیاز به مبلغ 40 میلیارد ریال در بازه زمانی برنامه‌ریزی شده حداکثر تا پایان سال 96 این پروژه تکمیل، تجهیز و به بهره‌برداری خواهد رسید.
یادآور می‌شود، مرکز فرهنگی سعدی شناسی شیراز در ضلع شمالی آرامگاه شیخ اجل سعدی شیرازی در حال ساخت است.

captcha