راه‌اندازی 3 مرکز صیانت از خانواده در شیراز
کد خبر: 3350462
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۷

راه‌اندازی 3 مرکز صیانت از خانواده در شیراز

گروه اجتماعی: مدیرعامل سازمان فرهنگی ـ اجتماعی شهرداری شیراز از راه‌اندازی سه مرکز صیانت از خانواده به‌همت این سازمان در شیراز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، حجت‌الاسلام علی سقاچی، مدیرعامل سازمان فرهنگی ـ اجتماعی شهرداری شیراز امروز، اول شهریور در حاشیه بازدید از مرکز صیانت از خانواده والفجر شهرداری شیراز گفت: اقدامات بسیارخوبی در راستای ایجاد مراکز صیانت صورت گرفته است و امیدواریم طی دو سال آینده بتوانیم این مراکز را افزایش دهیم.
وی افزود: در حال حاضر سه مرکز صیانت از خانواده شهرداری شیراز در بلوار فضیلت، شهرک والفجر و گلدشت معالی آباد شیراز در زمینه مشاوره‌های قبل و بعد از ازدواج، تحصیلی، رفتاری کودک و نوجوان وعلوم تربیتی در حال ارائه خدمات به شهروندان شیرازی هستند.
سقاچی، آموزش را در ارتقای آگاهی‌ها و سبک زندگی مردم بسیار مؤثر دانست و افزود: در بحث پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نمی‌توان به‌صورت جزیره‌ای عمل کرد و باید به آموزش توجه ویژه داشته باشیم.
وی عملکرد اولین مرکزصیانت شهرداری شیراز را مثبت ارزیابی کرد و گفت: از تیر ماه سال 93 که این مرکز راه‌اندازی شده تاکنون بیش از یک‌هزار و 988 نفر جهت مشاوره انفرادی، یک‌هزار و 65 نفرجهت مشاوره‌های گروهی، 810  نفر از سوی دادگستری و 113 نفر از کارکنان شهرداری شیراز از خدمات این مرکز بهره‌مند شده‌اند.
سقاچی در ادامه دو عامل اصلی را در امر افزایش طلاق مؤثر دانست و تصریح کرد: ترویج ازدواج‌های خیابانی در افزایش طلاق بسیار مؤثر است اما مشکل اساسی کم‌رنگ شدن اطاعت از بزرگان ور یش سفیدان و عدم توجه به توصیه های آنان است که این امر بعضاٌ توسط بعضی از وکلا نادیده گرفته می‌شود.
مدیرعامل سازمان فرهنگی ـ اجتماعی شهرداری شیراز با تأکید بر اینکه باید نقش وکلا در دادگاه‌های خانواده کدخدامنشی و در جهت سازش بین زوجین باشد، افزود: نباید با وعده‌هایی همچون گرفتن حق و حقوق زنان و ایجاد شکاف بین زن و مرد مشوقین آن‌ها در طلاق باشند و اگر نقش آن‌ها به این شکل کمرنگ شود، آمار طلاق به شدت کاهش می‌یابد.

captcha