محور سلامت در میان‌ باغ‌های قصردشت شیراز راه‌اندازی می‌شود
کد خبر: 3357426
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۳
شهردار شیراز:

محور سلامت در میان‌ باغ‌های قصردشت شیراز راه‌اندازی می‌شود

گروه اجتماعی: شهردار شیراز وعده داد که در آینده مسیر پیاده‌راه چند کیلومتری در میان باغ‌های قصردشت تحت عنوان محور سلامت راه‌اندازی شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، علی‌رضا پاک‌فطرت، شهردار شیراز عصر دیروز، 10 شهریور در دیدار با رئیس فدراسیون اسکیت کشور، گفت: یکی از مهمترین نیازهای کلان‌شهرها توجه به سلامت شهروندان است.
وی، ایجاد پیاده‌راه‌ها و توسعه مسیرهای گردشگری پیاده را راهکارهایی برای ارتقا سلامت و فراهم کردن بستر نشاط و شادابی جامعه دانست و گفت: راه‌اندازی چنین محورها و مسیرهایی در باغ‌های قصردشت بسیار تاثیرگذار است به همین دلیل در آینده مسیر پیاده‌راه چند کیلومتری در میان باغ‌های قصردشت تحت عنوان محور سلامت راه‌اندازی می‌شود.
پاک‌فطرت، شرایط ساختاری شهر شیراز را برای ایجاد مسیرهای پیاده روی بسیار مناسب ارزیابی و خاطرنشان کرد: یک مسیر پر درخت و کوهستانی با هوای مناسب و مناظر بدیع، همه را برای دوچرخه‌سواری، پیاده‌روی و ورزش‌های دیگر، به سمت خود جذب می‌کند.
شهردار شیراز گفت: توسعه فضاهایی این چنین، جلوگیری از هزینه‌های درمانی محسوب می‌شود و بی‌تردید می‌توان با کمترین هزینه بهترین شرایط را برای ارتقا سلامت جامعه فراهم کرد.
وی خواستار ارائه یک برنامه جامع از سوی فدراسیون اسکیت جمهوری اسلامی برای ایجاد زیرساخت‌های مناسب ورزشی در بوستان‌ها و مکان‌های تفریحی مردم شد.

captcha