برگزاری مسابقه حفظ خطبه غدیر در شیراز
کد خبر: 3364617
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۱
سقاچی خبر داد:

برگزاری مسابقه حفظ خطبه غدیر در شیراز

گروه اجتماعی: مدیرعامل سازمان فرهنگی ـ اجتماعی شهرداری شیراز از برگزاری مسابقه بزرگ حفظ خطبه غدیر همزمان با عید سعید غدیرخم در شیراز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، حجت‌الاسلام علی سقاچی، مدیرعامل سازمان فرهنگی ـ اجتماعی شهرداری شیراز روز گذشته، 26 شهریور در جمع خبرنگاران از برگزاری مسابقه بزرگ حفظ خطبه غدیر همزمان با عید سعید غدیرخم در شیراز خبر داد.
وی با بیان اینکه مسابقه مذکور  به‌صورت شفاهی و کتبی برگزارخواهد شد، افزود: شرکت در آزمون کتبی و یا شفاهی کاملاً اختیاری است و افراد می‌توانند در هر یک از آزمون‌ها و یا هر دو آن‌ها ثبت نام کرده و در مسابقه شرکت کنند.
سقاچی تصریح کرد: علاقه‌مندان جهت شرکت در مسابقه کتبی از سراسر استان می‌توانند با حضور در فرهنگسراها و نمازخانه‌های سطح شهرو یا با مراجعه به سایت سازمان فرهنگی ـ اجتماعی به نشانی www.ShirazFarhangi.ir  سئوالات را دریافت و پس از تکمیل به نزدیکترین فرهنگسرا و یا به ایمیل Farhangi@eshiraz.ir  ارسال کنند.
وی در خصوص نحوه برگزاری آزمون شفاهی این مسابقه اظهار کرد: مسابقه شفاهی در روز جمعه، 10 مهرماه همزمان با عید سعید غدیرخم و در فرهنگسرای غدیر به‌صورت حضوری و با حضور هیئت داوران برگزار خواهد شد.
مشاور فرهنگی شهردار شیراز با تأکید بر اینکه آزمون‌های کتبی و شفاهی دو مسابقه مجزا و جدای از هم هستند، متذکرشد: در مسابقه شفاهی شرکت‌کنندگان باید متن عربی خطبه غدیر را حفظ باشند اما در مسابقه کتبی افراد می‌توانند سئوالات را از روی کتابی که در فرهنگسرای غدیر تهیه می‌کنند در منزل پاسخ داده و به فرهنگسراها و نمازخانه‌ها ارجاع دهند.
وی با اشاره به اینکه سال گذشته مسابقه تنها به‌صورت شفاهی برگزار شد، ابرازکرد: سال گذشته حدود 200 نفر از سراسر استان در این مسابقه حضور داشتند که 42 نفر از آن‌ها موفق شدند نمره کامل دریافت کنند و امیدواریم امسال تعداد شرکت‌کنندگان به دو برابر سال گذشته برسد که البته در صورتی که تعداد متقاضیان شرکت در مسابقه همچون سال گذشته چشم‌گیر باشند، امکان تمدید آن وجود دارد.
سقاچی در ادامه با اشاره به برگزاری دوره مربیگری قصه‌گویی غدیر خاطرنشان کرد: حدود 200 نفر جهت شرکت در این دوره ثبت نام کرده‌اند که کلاس‌های آموزشی این طرح از بیست و هشتم شهریور تا دوم مهرماه برگزار خواهد شد.

captcha