اختتامیه سومین دوره مسابقات ملی اذان دانشجویان در مشهد برگزار شد + عکس
کد خبر: 3391504
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۲
با معرفی نفرات برتر؛

اختتامیه سومین دوره مسابقات ملی اذان دانشجویان در مشهد برگزار شد + عکس

گروه فعالیت‌های قرآنی: سومین دوره مسابقات ملی اذان دانشجویان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور شامگاه چهارشنبه با اعلام نفرات برتر رشته‌های مختلف در مشهد به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، سومین دوره مسابقات ملی اذان دانشجویان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور شامگاه چهارشنبه، 29 مهرماه با اعلام نفرات برتر رشته‌های مختلف در اردوگاه حضرت ثامن‌الائمه(ع) مشهد به کار خود پایان داد.

این مراسم با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید آغاز شد و در ادامه محمدرضا مباشری، رئیس موسسه غیر انتفاعی آموزش عالی خاوران مشهد به دانشجویان و مهمانان خوش آمد گفت و در ادامه عشقی، استاد دانشگاه در موضوع هشتادمین سالگرد قیام مسجد گوهرشاد مطالبی را بیان کرد.

در ادامه نیز بیانیه هئیت داوران سومین دوره مسابقات ملی اذان دانشجویان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور قرائت شد و در نهایت نفرات برتر رشته‌های مختلف معرفی شدند.

این مسابقات به میزبانی مؤسسه غیر انتفاعی آموزش عالی خاوران مشهد از سه شنبه، 28 مهرماه با برگزاری مراسم افتتاحیه آغاز شد و طی آن از میان 100 دانشجوی آقای شرکت کننده از دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی مختلف دولتی و غیر‌دولتی، 20 نفر به عنوان برگزیدگان مرحله کتبی به مرحله نهایی راه یافتند.

همچنین در کنار مسابقات اذان، مسابقات مکبری و ادعیه‌خوانی نیز برگزار شد که بر این اساس از میان 50 نفر از دانشجویان ثبت‌نام کننده، 20 نفر انتخاب و به مرحله حضوری راه یافتند که در این مرحله سه نفر به عنوان نفرات برگزیده انتخاب شدند.

جوائز نفرات منتخب رشته اذان در عناوین اول تا سوم به ترتیب شامل کمک هزینه عتبات عالیات به ارزش 10 میلیون ریال، کمک هزینه عتبات عالیات به ارزش هشت میلیون ریال و کمک هزینه عتبات عالیات به ارزش شش میلیون ریال است.

علاوه بر این در رشته‌های ادعیه و مکبری کمک هزینه عتبات عالیات به ارزش پنج میلیون ریال برای نفر نخست، کمک هزینه عتبات عالیات به ارزش چهار میلیون ریال برای نفر دوم و کمک هزینه عتبات عالیات به ارزش سه میلیون ریال برای نفر سوم در نظر گرفته شده بود که با اعطای گواهی و هدایای یادبود به شرکت‌کنندگان خاتمه یافت.

محمد علیزاده، استاد صوت، آریایی‌فر، استاد لحن، سعید طوسی، استاد تجوید این دوره از مسابقات بودند، علاوه بر این از جمله برنامه‌های جنبی این مسابقات، می‌توان به برگزاری کارگاه تخصصی اذان‌گویی توسط سعید طوسی، قاری بین‌المللی قرآن و مسابقات مکبری و ادعیه خوانی اشاره کرد.

بر اساس این گزارش، سال اول مسابقات اذان دانشجویان، در سطح دانشگاه‌های مشهد و سال دوم در سطح خراسان رضوی برگزار شد، اما امسال با هماهنگی وزارت علوم و فن‌آوری، سومین دوره مسابقات اذان دانشجویی به صورت ملی برگزار شد.

یادآور می‌شود، دانشجویان شرکت‌کننده از ۳۰۰ دانشگاه‌ کشور از طریق سایت مسابقات سومین دوره مسابقات ملی اذان دانشجویان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور، فایل‌های صوتی خود را ارسال کردند و پس از داوری صد نفر به عنوان نفرات حاضر در مرحله حضوری انتخاب شدند.

captcha