بسیج هنرمندان باید در فرایند تحولات نقش‌آفرین باشد
کد خبر: 3465500
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۷

بسیج هنرمندان باید در فرایند تحولات نقش‌آفرین باشد

گروه هنر: رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور با بیان اینکه بسیج هنرمندان باید در فرایند تحولات نقش‌آفرین باشد، افزود: قرار نیست جشنواره‌های زیادی برگزار کنیم بلکه باید وحدت اصلی شکل‌گیری بسیج هنرمندان، جذب حداکثری هنرمندان ارزشی باشد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قران(ایکنا) از خراسان رضوی، غلامرضا منتظری، رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور، صبح امروز، 17 دی ماه، در مجمع استانی بسیج هنرمندان که در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی و هنری امام رضا(ع) برگزار شد، با بیان اینکه خوشبختانه بسیج در جامعه هنری امروز رسالت خودش را پیدا کرده است، گفت: در عصر انقلاب اسلامی هنرمند بسیجی تربیت نکرده‌ایم در صورتی که کادرسازی و تربیت نیرو یکی از کارهای جدی بسیج هنرمندان است.

رشد هنر با تکیه بر جوانان بسیجی و متعهد امکان‌پذیر است

منتظری با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب که می‌فرمایند: «اگر می‌خواهید هنر این کشور رشد کند و به اعتلا برسد به هنرمندان جوان و متخصص تکیه کنید وگرنه جشنواره موسیقی، تئاتر و ... فجر فقط بر شمارگان آن اضافه می‌شود و از دل آن باید با ذره بین کار ارزشی پیدا کرد، اینکه همیشه بشینیم و تنها نقد کنیم کافی نیست»، ما باید درافق نگاهمان به تربیت نیرو معطوف شویم، ابراز کرد: نگاه به اندیشه‌های رهبر معظم انقلاب اهمیت دارد.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور با اشاره به اینکه در بحث مدیریت جهادی چند نفر مدل آن را طراحی کرده‌اند، تفاوت و مزیت کارکردهای آن را در توسعه جامعه مطرح کرد و ادامه داد: حوزه فرهنگ و هنر از این قاعده مستثنی نیست اما به خوبی نتوانسته کار انجام دهد.

منتظری با اشاره به اینکه شکل‌گیری شبکه بزرگ هنری و ادبی برای بسیجیان کشور باید از جمله برنامه‌های بسیج هنرمندان باشد، اظهار کرد: ما باید در تحولات فرهنگی و هنری کشور نقش‌آفرین باشیم.

بسیج هنرمندان باید در فرایند تحولات نقش‌آفرین باشد

وی با بیان اینکه بسیج هنرمندان باید در فرایند تحولات نقش‌آفرین باشد، افزود: قرار نیست جشنواره‌های زیادی برگزار کنیم بلکه باید وحدت اصلی شکل‌گیری بسیج هنرمندان، جذب حداکثری هنرمندان ارزشی باشد.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور عنوان کرد: اینکه تنها جشنواره‌ای با محوریت ادبیات داستانی برگزار شود اما مشکلات خود را داشته باشد فایده و تأثیری ندارد لذا همه مجامع عالی هنری کشور باید بخواهند که تغییری در هنر ایجاد شود زیرا بدون اراده جمعی هیچ اتفاقی در هنر متعهد و بسیجی نمی‌افتد.

منتظری با بیان اینکه وظیفه ما برای تشکیل هنر متعهد قانونی نیست بلکه اخلاقی است، ادامه داد: افراد با تعهدات درونی خود و علاقه‌ای که به انقلاب و کشور دارند برای شکل‌گیری هنر متعهد تلاش می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون 90 هزار نفر در سراسر کشور زیر پرچم زیبای بسیج هنرمندان حضور پیدا کرده‌اند، افزود: 300 انجمن تخصصی و کانون در سراسر کشور فعالیت می‌کنند و ظرفیت‌شان کم‌نظیر است اگر این امواج هدایت شود زمین‌های تشنه را سیراب کرده و گره‌ها را باز می‌کند.

بسیج و حوزه هنری؛ اعتلا دهنده هنر بسیجی در جامعه

رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور با تأکید بر اینکه تمام این مسائل زمانی تحقق پیدا می‌کند که مدیریت جهادی ایجاد شود، اظهار کرد: هنر بسیجی با مدیریت رسمی و سازمان دولتی اتفاق نمی‌افتد زیرا اگر تحول با مدیریت دولتی اتفاق می‌افتاد، پس چرا بسیج و حوزه هنری به وجود آمدند؛ همچنین اگر ساختار تعریف شده در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌توانست پاسخگوی فرهنگ و ادب نظام باشد حوزه هنری و بسیج شکل نمی‌گرفت.

captcha