امام(ره) محبوب قلوب مردم است/ نظارت استصوابی یک اصل غیر قابل تغییر است
کد خبر: 3472040
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۱

امام(ره) محبوب قلوب مردم است/ نظارت استصوابی یک اصل غیر قابل تغییر است

گروه سیاسی: نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه اصفهان گفت: به تصریح قرآن کریم، افرادی که ایمان آوردند و عمل صالح انجام داده‌اند، خداوند آن‌ها را محبوب قلوب مردم می‌کند و امام راحل(ره) مصداق بارز این آیه شریفه است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، آیت‌الله سید‌یوسف طباطبائی‌نژاد، امام‌جمعه اصفهان و نماینده ولی فقیه در استان، ظهر امروز، 12بهمن‌ماه در جمع مردم شهرضا، با تبریک به مناسبت فرارسیدن ایام‌الله دهه فجر و سالروز ورود امام خمینی(ره) به میهن، گفت: مردم ایران هم در 12بهمن و هم در زمان تشییع و خاک سپاری پیکر مطهر امام(ره) حضور باشکوهی داشتند.
وی افزود: به تصریح قرآن کریم، افرادی که ایمان آوردند و عمل صالح انجام داده‌اند، خداوند آن‌ها را محبوب قلوب مردم می‌کند و امام راحل(ره) مصداق بارز این آیه شریفه است.
امام‌جمعه اصفهان در ادامه با اشاره به وظیفه شورای نگهبان در بررسی صلاحیت نامزدهای انتخاباتی، بیان کرد: نمی‌توان از شورای نگهبان انتظار داشته باشیم به همه افراد مجوز ورود به مجلس بدهد، زیرا در این صورت به حق سایر افراد ملت خیانت می‌شود.
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان ادامه داد: مبنای شورای نگهبان در اعلام تأیید، رد و یا عدم احزار صلاحیت افراد، التزام عملی به اسلام و ولایت فقیه است.
وی تصریح کرد: مسئولان شورای نگهبان، اگر توانستند صلاحیت فردی را تشخیص دهند، فرد تأیید می‌شود اما اگر تشخیص این مسئله ممکن نبود، صلاحیت وی احزار نمی‌شود و فرد باید با ارائه مدارکی آن را اثبات کند.
امام‌جمعه اصفهان خاطرنشان کرد: اصل برائت تنها در امور منفی جاری است، به این معنا که اگر به عنوان مثال در وجود اوصافی مثل دروغ گویی یا سایر ویژگی های بد، در فردی شک کردیم، اصل بر آن است که این فرد این کارها را انجام نمی‌دهد، اما در امور مثبت و خوب، فرد باید این امور را در خودش ثابت کند.
آیت‌الله طباطبائی‌نژاد تصریح کرد: برخی افراد از ابتدای انقلاب تاکنون به دنبال ارائه تفسیرهای شخصی از قانون اساسی بوده‌اند و تلاش کرده‌اند با تعابیر خود ساخته، نظارت شورای نگهبان را به نظارت اطلاعی تقلیل دهند در صورتی نظارت استصوابی یک اصل غیر قابل تغییر است.
وی اضافه کرد: نظارت شورای نگهبان، نظارت اطلاعی نیست، یعنی شورای نگهبان تنها مسئول نظارت بر روند برگزاری انتخابات نیست، بلکه براساس اصل نظارت استصوابی، این نهاد مسئول نظارت و اظهار نظر در زمینه برگزاری انتخابات است.
امام‌جمعه اصفهان گفت: تفسیر قانون اساسی نیز یکی از وظایف شورای نگهبان است، این وظیفه و اختیاری می‌باشد که در در کنار وظیفه نظارت بر انتخابات، برعهده این نهاد قرار داده شده است.
captcha