مسابقه اذان‌گویی در مساجد خراسان رضوی برگزار می‌شود
کد خبر: 3489787
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۶
همزمان با ایام اعتکاف؛

مسابقه اذان‌گویی در مساجد خراسان رضوی برگزار می‌شود

گروه اجتماعی: رئیس ستاد اقامه نماز خراسان رضوی از برگزاری مسابقات اذان در تعدادی از مساجد استان به منظور شناسایی افراد مستعد و خوش‌صدا و ترویج اذان حلقومی خبر داد.

حجت‌الاسلام امرالله سبحانی‌نیا، رئیس ستاد اقامه نماز خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی برگزاری مسابقه اذان‌گویی در برخی مساجد استان را یکی از برنامه‌های این ستاد ویژه ایام اعتکاف اعلام کرد.
رئیس ستاد اقامه نماز خراسان رضوی عنوان کرد: بر این اساس، با مشارکت رابطان ستاد در مساجدی که جمعیت بیشتری در آن حضور می‌یابند، مسابقه اذان را در میان معتکفان علاقه‌مند به اذان‌گویی برگزار خواهیم کرد.
وی بیان کرد: طی این مسابقه علاوه بر آنکه افراد خوش‌صدا شناسایی خواهند شد، در پایان نیز در میثاق‌نامه‌ای افراد متعهد می‌شوند در هر مکانی که برایشان مقدور باشد حتی در منزل اذان زنده و حلقومی اجرا کنند.
حجت‌الاسلام سبحانی‌نیا تصریح کرد: همچنین در تلاش هستیم در این ایام در شهرستان‌های محروم که کمتر از وجود روحانی برخوردار هستند مربیانی که در مرکز تخصصی نماز دوره دیده‌اند به منظور پاسخگویی به سؤالات و مسائل نماز به این مناطق اعزام شوند.
وی یادآور شد: پیش از آغاز ایام اعتکاف با سازمان‌های متولی نماز جلساتی را در مرکز استان و شهرستان‌ها برگزار کردیم تا با روحانیونی که از طرف سازمان‌ها در میان معتکفان حاضر می‌شوند یا خودشان معتکف هستند، جلسه توجیهی با حضور یکی از مربیان مرکز تخصصی برگزار شده و به منظور مهارت‌افزایی، شیوه‌های دعوت و پاسخگویی به نماز برای آنان بازگو شود.
captcha