برجام فتح‌الفتوح نیست
کد خبر: 3490857
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۳
آیت‎الله‎العظمی مکارم شیرازی:

برجام فتح‌الفتوح نیست

گروه سیاسی: مرجع تقلید جهان تشیع بر لزوم واقع‌بینی در موضوع برجام و استفاده از فضای پس از برجام با وحدت واتحاد و برادری تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از قم، آیتالله العظمی مکارم شیرازی، پیش از ظهر امروز 2 اردیبهشت در دیدار با دکتر سید حسین قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت با اشاره به خدمات وی در زمینه رفع مشکلات مرتبط با سلامت و درمان در کشور گفت: متاسفانه امروز جامعه ما با مشکلات درمانی بسیاری روبرو است.

وی افزود: حجم بالایی از این مشکلات ناشی از پرخوری و کم تحرکی است که در به خطر افتادن نظام بدن مردم نقش بسیاری داشته است.

این مرجع تقلید با ذکر این مطلب که ورزش عمومی باید نقش مهمتری در کشور نسبت به ورزش قهرمانی داشته باشد گفت: ورزش همگانی قطعا بر سلامت اجتماعی تاثیرگذار است و باید اجازه دهیم که این ورزش در کشور فراگیر شود تا مشکلات درمانی کشور کاهش یابد.

وی خاطرنشان کرد: اگر دستورات اسلامی در هنگام غذا خوردن که همان دوری از سیری کامل و جویدن غذا و رعایت اصول آب خورد رعایت شود مقاومت بدن انسان در مقابل بیماری‌ها بسیار افزایش خواهد یافت.

وی گفت: باید از فضای پس از برجام در جامعه استفاده کرد؛ متاسفانه برخی از افراد با اینکه رهبری نیز این برجام را قبول کرده است و ادعای تبعیت از ایشان را هم دارند ولی با آن مخالف هستند و دولت را متهم به خیانت می‎‏کنند که بی انصافی است.

این مرجع تقلید بیان کرد: قرار نیست برجام ار فتح الفتوح بدانیم ولی این بی انصافی‎ها را نیز نباید انجام دهیم؛ باید در نظر داشته باشیم که دشمن می‎خواهد خاری ما را ببیند و به کمترین منافع نیز برای ما قانع نیست.

وی گفت: در این زمینههرچه فشار دشمن بیشتر می شود باید اتحاد ما هم بیشتر شود؛ اگر امروز در کشور عراق تروریست‎ها جولان میدهند به دلیل همین مشکلی است که در کشور آنها بین مدیران عالی رخ داده است.

وی با بیان این مطلب که نباید اجازه دهیم مسایل شخصی بر مقدرات جامعه استیلا یابد بیان کرد: ؛در شرایطی که دشمن در حال فشار شدید بر مردم و کشور است باید دایره اتحاد را وسیع تر کنیم؛ در این زمینه دولت نیز باید سعی کند که مهمترین نقاط در کشور را شناسایی کند و در زمینه رفع مشکلات آنها اقدام کند.

مکارم شیرازی اظهارکرد: متاسفانه امروز مشکلاتی در کشور ایجاد شده است که مسوولان نباید نسبت به رفع آنها کوشا باشند از جمله همین مشکل ارزش افزوده که مشکلات بسیاری را ایجاد کرده است.

وی درپایان بر لزوم حل مشکل فضای مجازی در کشور اشاره کرد و گفت: 80 درصد ازدواج‏های اینترنتی منجر به طلاق شده است و متاسفانه این برنامه‏ها از جمله تلگرام که مفاسد زیادی از آن ممکن است به مردم برسد باید مورد نظارت قرار گیرند.

captcha