نمایندگان عضویت در کمیسیون فرهنگی را در اولویت قرار دهند
کد خبر: 3504754
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۸
نایب رئیس مجلس:

نمایندگان عضویت در کمیسیون فرهنگی را در اولویت قرار دهند

گروه سیاسی: علی مطهری در پاسخ به تذکری در رابطه با عدم استقبال نمایندگان از عضویت در کمیسیون فرهنگی گفت: با توجه به تأکیدات اخیر مقام معظم رهبری در خصوص فرهنگ اسلامی لازم است نمایندگان عضویت در این کمیسیون را نیز در اولویت خود قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مازنی، منتخب مردم تهران امروز، سه‌شنبه، 18 خردادماه در نشست علنی مجلس شورای اسلامی به استناد بند 11 ماده 24 آئین‌نامه‌ داخلی مجلس اظهار کرد: یکی از رسانه‌ها طی تماسی با من، علت عدم استقبال نمایندگان دوره دهم از کمیسیون فرهنگی را جویا شد و اعلام کرد به نظر می‌رسد نمایندگان روی موضوع فرهنگ توجهی ندارند.
وی اظهار  کرد: ما در مقام تبیین جایگاه فرهنگ نیستیم اما انتظار می‌رود که عضویت در این کمیسیون برای نمایندگان در اولویت قرار گیرد.
علی مطهری که ریاست جلسه را بر عهده داشت با بیان اینکه موضوعی که مطرح شد نقطه ضعف مجالس بوده است، گفت: کمیسیون‌های فرهنگی، قضایی و حقوقی و شوراها عموماً از استقبال کم‌تری برخوردار هستند.
وی تأکید کرد: با توجه به تأکیدات اخیر مقام معظم رهبری در خصوص فرهنگ اسلامی لازم است نمایندگان عضویت در این کمیسیون را نیز در اولویت خود قرار دهند کما اینکه تعداد بسیاری از نمایندگان در حوزه فرهنگ دارای سابقه و تجربه هستند.
بنابراین گزارش، احمد مازنی، منتخب مردم تهران در مجلس پیش از این در گفت‌وگو با ایکنا به دلایل عدم استقبال نمایندگان از کمیسیون فرهنگی پرداخته بود.
captcha