نمایش نهج‌البلاغه کتابت شده روی پوست آهو در غرفه دانشگاه الزهرا
کد خبر: 3507660
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۶
در چهارمین شب نمایشگاه قرآن صورت گرفت؛

نمایش نهج‌البلاغه کتابت شده روی پوست آهو در غرفه دانشگاه الزهرا

گروه دانشگاه: مسئول غرفه دانشگاه الزهرا در بخش دانشگاهی نمایشگاه قرآن از نمایش بخشی از نهج‌البلاغه کتابت شده بر روی پوست آهو در بخش دانشگاهی نمایشگاه قرآن خبر داد.

طاهره عباسی، مسئول غرفه دانشگاه الزهرا در نمایشگاه قرآن در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با بیان اینکه دانشگاه الزهرا برای نخستین بار است که در نمایشگاه بین‌المللی قرآن حضور یافته، اظهار کرد: این دانشگاه در سه بخش علمی، هنری و دیجیتال در نمایشگاه حاضر شده است.

وی افزود: در بخش علمی از میان 150 پایان نامه قرآنی دانشجویان دانشگاه الزهرا، 40 پایان نامه گزینش و در نمایشگاه عرضه شده است. در بخش هنری نیز آثاری از استادان و دانشجویان در زمینه‌های نقاشی، تکنیک‌های مختلف بافت، پتینه، معرق، بشقاب‌های قلم زنی و ... ارائه شده است و یکی از آثار منحصر به فرد دانشگاه الزهرا که بخشی از آن در نمایشگاه ارائه شده، کتابت نهج‌البلاغه توسط یکی از اساتید دانشگاه بر روی پوست آهو است. در بخش دیجیتال نیز نرم‌افزار فلق، اولین فرهنگ لغت قرآنی سه زبانه به مخاطبان و بازدیدکنندگان بخش نمایشگاهی عرضه شده است؛ این اثر 17 هزار و 200 لغت قرآنی را گردآوری و ترجمه کرده است که در کنار ترجمه فارسی آیات می توان به 6 ترجمه انگلیسی مختلف اشاره کرد. این نرم‌افزار هم اکنون برای نسخه اندروید ارائه شده و در پایگاه اینترنتی بازار عرضه شده است.

مسئول غرفه دانشگاه الزهرا در پایان گفت: برای حضور در نمایشگاه قرآن، نگاه ویژه‌ای به شعار سال یعنی اقدام و عمل داشتیم و ضمن طراحی فضای غرفه توسط دانشجویان با هزینه پایین، نشست «نقش زنان در اقتصاد مقاومتی» را تدارک دیده‌ایم که این نشست در روزهای آینده در بخش دانشگاهی نمایشگاه قرآن برگزار می‌شود.

captcha