پاسخ‌گویی به شبهات و مسائل جدید؛ ویژگی تفاسیر دوران معاصر
کد خبر: 3510351
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۶

پاسخ‌گویی به شبهات و مسائل جدید؛ ویژگی تفاسیر دوران معاصر

گروه معارف: معاون بخش آثار مکتوب بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم گفت: پاسخ‌گویی به شبهات و مسائل جدید از ویژگی‌های تفاسیر دوران معاصر است.

حسینعلی سبزه، معاون بخش آثار مکتوب بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، در رابطه با معرفی آثار مفسران معاصر قرآن کریم در این بخش، بیان کرد: تفسیر قرآن در دوره جدید و معاصر به عنوان موضوعی مستقل دربردارنده ویژگی‌هایی است که با توجه به آن‌ها روشن می‌شود که تفسیر در این دوران نسبت به دوران گذشته تفاوت قابل توجهی داشته است.

وی ادامه داد: از ویژگی‌های تفاسیر در دوران معاصر می‌توان به پاسخ‌گویی به شبهات و مسائل جدید، عقل‌گرایی در تفسیر، توجه به جنبه هدایتی و تربیتی قرآن، گرایش اجتماعی در تفسیر، گرایش اجتهادی در تفسیر، تفسیر موضوعی و ... اشاره کرد.

معاون بخش آثار مکتوب بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم گفت: به همین خاطر امسال در بخش آثار مکتوب به معرفی شخصیت‌های قرآنی و آثار شاخص و تأثیرگذار ایشان در حوزه مطالعات تفسیری قرآن جهت الگوسازی و بالا بردن عیار نگاشته‌های قرآنی پرداخته و علاوه بر معرفی آن‌ها و معرفی مفسران معاصر، آثار شاخص هر یک نیز با اطلاعات کامل به نمایش گذاشته شده است.

وی در پایان تصریح کرد: می‌توان به تفسیر المیزان علامه طباطبایی(ره)، تفسیر سوره حمد امام خمینی(ره)، تفسیر پرتوی از قرآن آیت‌الله طالقانی(ره)، تفسیر تسنیم آیت‌الله‌العظمی جوادی آملی، تفسیر من وحی‌القرآن آیت‌الله سیدمحمدحسین فضل‌الله و ... اشاره کرد.

یادآور می‌شود، بیست و چهارمین دوره نمایشگاه قرآن تهران، از ۲۵ خرداد‌ماه کار خود را آغاز کرده و تا ۸ تیر در مصلای امام خمینی(ره) پذیرای علاقه‌مندان خواهد بود.

captcha