فعالیت 25 خانه قرآن روستایی در پل‌دختر
کد خبر: 3524185
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۶

فعالیت 25 خانه قرآن روستایی در پل‌دختر

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان پل‌دختر از فعالیت 25 خانه قرآن روستایی در این شهرستان خبر داد و گفت: این فعالیت‌های قرآنی زیر نظر اداره تبلیغات شهرستان در حال اجراست.

حجت‌الاسلام علی صیادی، رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان پل‌دختر در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، در تشریح فعالیت‌های قرآنی تبلیغات اسلامی پل‌دختر از فعالیت 25 خانه قرآن روستایی در این شهرستان خبر داد.
 وی با بیان این‌که 36 کانون فرهنگی مساجد و 25 خانه قرآن روستایی در پل‌دختر فعالیت دارند، افزود عمده فعالیت‌های این کانون‌ها فعالیت‌های قرآنی است.
حجت‌الاسلام صیادی برگزاری محفل انس با قرآن در ایام ماه مبارک رمضان، دهه کرامت، ایام اعتکاف در شهرستان پل‌دختر و معمولان، تشکیل کلاس تفسیر قرآن توسط مبلغین در ماه مبارک رمضان در مساجد و در مسجد جامع پل‌دختر توسط امام جمعه شهرستان و مسجد المهدی معمولان توسط امام جمعه این شهر، برگزاری آزمون تربیت مربی قرآن روخوانی و روانخوانی ویژه خواهران و برادران، کسب رتبه برتر مسابقات حفظ کل قرآن اداره اوقاف توسط مهدی‌نژاد، از حافظان پل‌دختری، را پاره‌ای از فعالیت‌ها و موفقیت‌های  تبلیغات اسلامی پل‌دختر بیان کرد.
وی  برگزاری تفسیر نورالهدی، احداث مؤسسه قرآن و عترت، فعالیت دو مؤسسه قرآنی در شهرستان پل‌دختر و معمولان، مؤسسه تبیان در شهرستان پل‌دختر ویژه خواهران و مؤسسه قرآنی حضرت رقیه در شهرستان معمولان، اعزام اردوهای جهادی به مناطق محروم جهت آموزش قرآن و نماز و احکام، اعزام مبلغ خانم به مناطق محروم شهرستان، اعزام 90 مبلغ به 90 مسجد شهرستان پل‌دختر و معمولان، اجرای جشن‌های نیمه شعبان، رجب، دهه کرامت را از دیگر فعالیت‌های تبلیغات اسلامی پل‌دختر برشمرد.
صیادی برگزاری  آزمون ویژه مبلغات و بانوان طلبه و خواهران فرهیخته شهرستان، تحلیل تکنیک‌سازی غرب علیه مهدویت و موعودگرایی را از دیگر فعالیت‌های این اداره بیان کرد و گفت: هفته فرهنگی جوان و اجرای کلاس‌های بوستان معرفت ویژه جوانان و نوجوانان در تابستان 95 اجرا شده است.
وی همچنین در پاسخ به سؤالی درباره تعداد هئیت‌های مذهبی در شهرستان پل‌دختر افزود: 135 هئیت مذهبی،  25 خانه قرآن روستایی و 36 کانون فرهنگی مساجد در سامانه طوبی این اداره به ثبت رسیده است.
علی صیادی خاطرنشان کرد: 150 مداح در شهرستان پل‌دختر وجود دارد که این افراد طی اجرای طرح طوبی سطح کشوری مداحان شهرستان به ثبت رسیدند.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی پل‌دختر بیش‌از 2000 جلد کتاب در بین نوجوانان و جوانان شهرستان توزیع شده است.
وی همچنین از اجرای گفتمان‌های دینی در زمینه مضرات و مفاسد ماهواره، شبکه‌های اجتماعی، ازدواج آسان، سبک زندگی اسلامی در این اداره خبر داد.
captcha