فرهنگ ایثار و شهادت، عامل نجات‌دهنده انسان از تهدیدات دشمن است
کد خبر: 3530560
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۸

فرهنگ ایثار و شهادت، عامل نجات‌دهنده انسان از تهدیدات دشمن است

گروه هنر : امام‌ جمعه کاشمر نجات نسل آینده از تهدیدات دشمن را در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت دانست و گفت: تاریخ هیچ‌گاه نمی‌تواند رشادت‌های جوانان دوران دفاع مقدس را فراموش کرده و از حافظه خود بزداید.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام سیدکاظم طباطبایی، خطیب جمعه کاشمر، شب گذشته، 26 شهریورماه در نخستین گردهمایی رزمندگان دوران دفاع مقدس و جوانان امروز که در سالن اجتماعات امامزاده سید حمزه(ع) کاشمر برگزار شد، برگزاری همایش رزمندگان دفاع مقدس و مدافعین حرم در آستانه سالگرد هفته دفاع مقدس را بسیار ارزشمند دانست و ضمن تأکید بر برگزاری این‌گونه گردهمایی‌ها و همایش‌ها، گفت: نباید یاد و خاطره فداکاری‌های رزمندگان دوران دفاع مقدس را از یاد ببریم.
وی با بیان اینکه هیچ‌گاه نباید خاطرات ماندگار دوران دفاع مقدس را از یاد برد، اظهار کرد: هنوز هم مومنانی هستند که بر سر عهد و پیمان خود با خدا باقی مانده و در انتظار تحقق وعده الهی بوده و همچنان در آرزوی شهادت هستند.
خطیب جمعه کاشمر با تأکید بر اینکه ملت و نسل آینده نیاز به الگو و الهام از رزمندگان دفاع مقدس دارد، گفت: انقلاب ما برگرفته از نهضت حسینی بود.
وی افزود: امروز نسل آینده و جوان‌های ما که مورد تهاجم بی‌رحمانه دشمن قرار گرفته و جبهه کفر با راه‌اندازی جنگ نرم، عفت عمومی، عقیده، باور و همه ارزش‌های ما را بر باد فنا می‌دهد، بیش از هر زمان دیگری به تفکر و شجاعت بسیجیان و رزمندگان میدان‌های جنگ احتیاج دارند.
حجت‌الاسلام طباطبایی در ادامه با بیان اینکه در آیه قرآن آمده که وقتی در جنگ احزاب مسلمانان با دشمن روبرو شدند گفتند این همان وعده خداوند است که فرموده بود «احزاب علیه شما لشکرکشی می‌کنند»، افزود: امروز هم جنگ احزاب علیه ما راه افتاده به‌طوری‌که در دوران دفاع مقدس همه کشورها دست به دست یکدیگر داده و جنگ احزاب را علیه ما راه انداختند.
وی با اشاره به اینکه همه قدرت‌هایی که امروز طرح آشتی راه انداخته‌اند همان کسانی بودند که صدام را علیه این ملت تحریک و کمک می‌کردند، تصریح کرد: نباید به این سخن خداوند که فرموده «نباید در برابر یک ابر قدرت از خود ضعف نشان داد و عقب‌نشینی و سستی کرد» ترددید داشت.
خطیب جمعه کاشمر با بیان اینکه نباید هیچ گاه با دشمن کذاب و مکار مدارا کرد، افزود: نسل آینده باید بداند که راه پیروزی در برابر دشمن مقاومت و ایستادگی است نه اینکه چشم طمع داشته باشیم تا دشمن چراغ سبزی نشان دهد و تحریم را برداشته و مرزها را باز کند.
حجت‌الاسلام طباطبایی ملت ایران را ملتی جهادی دانست و اظهار کرد: بر اساس گفته رهبر معظم انقلاب، اقتصاد مقاومتی نباید تنها در قالب یک شعار باشد بلکه باید وارد عمل شویم.
وی این نوع نگاه را، تنها راه عزت و نجات اقتصاد کشور ندانست و افزود: ملت باید ضمن ایستادگی در برابر تحریم‌ها باید دشمن خود بایستد و تولید کننده باشد.
خطیب جمعه کاشمر انتقال پیام شهدا و رزمندگان به این نسل جدید را رمز حیات و پیروزی دانست و عنوان کرد: اگر می‌خواهیم ماندگار شویم و بر دشمن غلبه کنیم باید از کارهایی که جوانان در دوران دفاع انجام دادند درس عبرت بگیریم.
حجت‌الاسلام طباطبایی نجات نسل آینده از تهدیدات دشمن را در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت دانست و گفت: تاریخ هیچ‌گاه نمی‌تواند رشادت‌های جوانان دوران دفاع مقدس را فراموش کرده و از حافظه خود بزداید.
نماینده ولی فقیه در کاشمر با بیان اینکه نمی‌شود رزمندگان را فراموش کرد و برای حل مشکلات از میز مذاکره استفاده کرد، افزود: ملت مقاوم، شجاع و ملتی که جهاد و مقاومت دارد هیچ‌گاه از دشمنان نخواهد ترسید.
وی با اعلام اینکه جوانان و دانشجویان این مملکت باید سر خود را بلند بگیرند، تصریح کرد: امروز ابتکار عمل در دست کسانی است که در جبهه حق هستند.
حجت‌الاسلام طباطبایی با بیان اینکه امروز چهارستون استکبار از قدرت، نعره تکبیر و فریاد لا اله الا الله شما می‌لرزد، بیان کرد: تا زمانی که ملت ایران الگویی چون حضرت زینب(س) و امام حسین(ع) دارد کسی نمی‌توان ما را تهدید کرده و برای آن گزینه روی میز تعریف کند، افزود: این ملتی که درس‌های عاشورا را گرفته و عقیده خاص خود را دارد شکست نمی‌خورد.
وی یکی از شاخصه‌های رزمندگان را تبعیت محض از امام خود دانست و گفت: بدون شک اگر بخواهیم امام و رهبر خود را تنها بگذاریم به سرنوشت کسانی که امام حسین(ع) را در کربلا تنها گذاشتند مبتلا می‌شویم.
امام‌جمعه کاشمر با اشاره به اینکه امروز مدافعان حرم از خیمه‌های حسین(ع)، حمایت می‌کنند چون به خوبی صدای هل من ناصر حسین(ع)، را شنیدند، افزود: مسیر مدافعین حرم، امتداد حرکت کربلاست در واقع مدافعین حرم پاسداران و مدافعینی هستند که در روز عاشورا از امام حسین(ع) حمایت کردند و امروز در سوریه و هرکجا که ظلم و ستمی که به دوست داران اهل‌بیت(ع) و ولایت می‌شود حمایت می‌کنند.
حجت‌الاسلام طباطبایی با بیان اینکه خاطرات ماندگار دوران دفاع مقدس را نباید از یاد ببریم، یادآور شد: «خداوند متعال در خصوص اینکه نباید خاطرات رزمندگان را فراموش کنیم، می‌گوید، آن‌هایی که در راه جهاد فی سبیل‌الله جان خود را از دست داده‌اند را از یاد نبرید؛ لذا نام کسانی که در میدان‌های جنگ و جهاد شرکت و به شهادت رسیدند ثبت‌شده است و هیچ‌گاه فراموش نخواهد شد.
captcha