دومین جشنواره شیرازشناسی آغاز به کار کرد
کد خبر: 3530856
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۱

دومین جشنواره شیرازشناسی آغاز به کار کرد

گروه اجتماعی: رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز از آغاز به کار دومین جشنواره شیرازشناسی همزمان با ایام دهه ولایت و امامت در بوستان بعثت شیراز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز، احمد همتی بوشهری، از آغاز به کار دومین جشنواره شیرازشناسی همزمان با دهه ولایت و امامت در بوستان بعثت شیراز خبر داد و گفت این جشنواره تا 9 مهر با برنامه‌های متنوع ادامه دارد.
وی با تأکید بر اینکه تمامی شهروندان شیراز باید اطلاعات کاملی از شهر محل زندگی خود داشته باشند، گفت: یکی از روش‌های معرفی شیراز برگزاری جشنواره شیرازشناسی است.
معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهردار شیراز با اشاره به اینکه مرکز شیرازشناسی واقع در بوستان بعثت به‌عنوان یک نهاد تخصصی در حوزه شیرازشناسی است که زیر نظر شهرداری فعالیت دارد، گفت: تلاش شهرداری شیراز بر این است که با تولید محتواهای فاخر درباره شیراز این مرکز با محوریت بوستان بعثت به پایگاه تخصصی شیرازشناسی تبدیل شود.
همتی بوشهری، برگزاری جشنواره شیرازشناسی را یکی از روش‌های معرفی شیراز دانست و تصریح کرد: این جشنواره سال گذشته برای نخستین بار برگزار شد و امسال دومین جشنواره شیرازشناسی فعالیت خود را آغاز کرده است.
وی با بیان اینکه مدیریت گردشگری و امور زیارتی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز برگزارکننده این جشنواره است، گفت: جشنواره شیرازشناسی با همکاری انجمن‌ها و سازمان‌های مردم‌نهادی که در حوزه‌های فرهنگی، گردشگری، هنری، علمی و اجتماعی فعالیت دارند برگزار شده است.
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز بیان کرد: این مشارکت کمک می‌کند که تمام مردم در حوزه فرهنگ شهروندی نماینده شهرشان باشند و خودشان به عنوان سفیری برای معرفی شهر شیراز عمل کنند.
همتی بوشهری با تصریح اینکه زمانی که مردم شهری هویت شهر خود را نشناسند، آداب، فرهنگ رسوم محل زندگی خود را ندانند به خیلی از مسائل شهرشان نیز اهمیتی نمی‌دهند، گفت: باید به مردم یادآور شد که شیراز چگونه شهری بوده و باید جایگاه و تاثیری که شیراز در کشور داشته برای مردم تبیین شود و این جز با مشارکت دادن مردم میسر نیست.
معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهردار شیراز افزود: نزدیک به 20 سازمان مردم‌نهاد در برگزاری دومین جشنواره شیرازشناسی مشارکت دارند و هر کدام وظیفه خاصی را انجام می‌دهند.
وی برگزاری نشست‌های تخصصی شیرازشناسی، مسابقات و بازی‌های بومی و محلی، آموزش بازی‌های آپارتمانی، معرفی هنرهای فاخر و تجسمی شیراز مانند مقرنس، خاتم شیرازی، کاشی هفت‌رنگ، گره چینی، مشبک و معرق، گیلم و گبه،  هم‌جوشی شیشه، خراطی، قلم‌زنی، مجسمه و غیره را از برخی بخش‌های این جشنواره برشمرد.
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز اظهار کرد: غرفه‌های محیط زیست شهروندی، کودک و محیط زیست، گل و گیاه، فرهنگ شهروندی، کارگاه تخصصی سنتی ساخت بستنی و فالوده سنتی شیراز همراه با معرفی محیط زیست و گیاهان شیراز نیز از دیگر بخش‌های این جشنواره است.
همتی بوشهری به بخش شیرازشناسی ویژه کودکان با روش‌های مختلف مانند مسابقه، نقاشی، نمایش، اجرای کودکانه و تئاتر شیرازی اشاره و بیان کرد: در بخش هنری نیز موسیقی پاپ زنده و مسابقه شیرازشناسی و تئاتر طنز با موضوع فرهنگ شهروندی اجرا می‌شود.
captcha