فهم قرآن منهای عترت، ناقص است
کد خبر: 3534118
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۴

فهم قرآن منهای عترت، ناقص است

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: جدایی قرآن و عترت به اسلام ضربه می‌زند، زیرا ما برای فهم قرآن قطعا نیازمند به عترت هستیم، اگر این جدایی ایجاد شود، فهم قرآن ناقص خواهد بود و ما بسیاری از گوهرهای قرآن را از دست خواهیم داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، حجت‌الاسلام حبیب رضا ارزانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان امروز پنجشنبه 8 مهرماه در همایش ملی مدیران و اعضای هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآنی استان‌های کشور که در مرکز تحقیقات رایانه‌ای حوزه علمیه اصفهان برگزار شد، اظهارکرد: شعار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه قرآن و عترت، حرکت به سوی فهم قرآن است که باید به عنوان یک اصل مهم و اساسی مورد توجه قرار گیرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه مقام معظم رهبری تاکید دارند که در کشور 10میلیون حافظ قرآن تربیت شود، ادامه داد: حفظ و انس با قرآن برای ما مصونیت به وجود می‌آورد و این خود راهی برای فهم قرآن است.  
وی با اشاره به آیه 10سوره صف « يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آَمَنُوا هَلْ أَدُلُّكُمْ عَلَى تِجَارَةٍ تُنجِيكُم مِّنْ عَذَابٍ أَلِيمٍ؛ ى كسانى كه ايمان آورده‏ ايد آيا شما را بر تجارتى راه نمايم كه شما را از عذابى دردناك مى ‏رهاند»، گفت: جدایی قرآن و عترت به اسلام ضربه می‌زند، زیرا ما برای فهم قرآن قطعا نیازمند به عترت هستیم، اگر این جدایی ایجاد شود، فهم قرآن ناقص خواهد بود و ما بسیاری از گوهرهای قرآن را از دست خواهیم داد.
وی افزود: در قرآن آمده که ظاهر قرآن برای ما حجت است و اگر می‌خواهید از عذاب الیم نجات پیدا کنید، باید به خدا و رسول ایمان بیاورید؛ امیرالمومنین در ذیل آیه 10سوره صف می‌فرماید« تجارتی که قرآن می‌فرماید و اگر شما می خواهید به سمت آن تجارت بروید و از عذاب الیم نجات پیدا کنید، آن تجارت خود من است».
وی ادامه داد: برای فهم دقیق قرآن قطعا نیازمند به دامان پر فیض و برکت اهل بیت(ع) هستیم، و از این طریق هدایت الهی که خداوند گفته است به مردم جامعه منتقل می‌شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اسان اصفهان با بیان اینکه سیاست گذاری در کشور باید واحد باشد و سیاست‌گذاری‌های کلان را مقام معظم رهبری ابلاغ می‌کنند، گفت: در حوزه فعالیت‌های قرآنی باید مردم خود مجری باشند ودولت نیز در این زمینه هدایت، حمایت و نظارت لام را داشته باشد.
ارزانی با بیان اینکه شش درصد جمعیت کشور در استان اصفهان است و 10 شهدا و ایثارگران نیز متعلق به این استان می‌‍باشد، تصریح کرد: اصفهان از ابتدای انقلاب در شکل گیری انقلاب، جنگ تحمیلی و پس از آن در حوزه تحولات فرهنگی نقش عمده‌ای داشته ودارد و در حوزه‌های فرهنگی و قرآنی نیز جایگاه ویژه‌ای را در کشور جمهوری اسلامی به خود اختصاص داده است.
captcha