سوگواری‌های حسینی بی‌محتوا برگزار نشوند
کد خبر: 3534357
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۶
رضوی اردكانی:

سوگواری‌های حسینی بی‌محتوا برگزار نشوند

گروه سياسي: امام جمعه موقت شیراز با تأكید بر اینكه باید پیام‌های قیام امام حسین(ع) در مجالس حسینی تبیین شوند، بر لزوم پرهیز از برگزار كردن یك مجلس سوگواری حسینی بدون محتوا تأكید كرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، حجت‌الاسلام سیدابوفاضل رضوی اردكانی، امام جمعه موقت شیراز روز گذشته، 9 مهرماه در خطبه‌های نماز جمعه شیراز به فرا رسیدن ایام محرم اشاره كرد و گفت: قیام امام حسین(ع) دارای پیام‌های فراوانی است كه ایام محرم بهترین فرصت تبیین این پیام‌هاست و باید از این فرصت جهت آشنا كردن جوانان با این پیام‌ها استفاده كرد.
وی به بیان نكاتی درباره نوع سوگواری‌های حسینی در این ایام پرداخت و افزود: برگزاركنندگان سوگواری‌های حسینی باید مراقب باشند و از مداحانی دعت كنند كه بتوانند به شایستگی ویژگی‌های امام حسین(ع) و پیام قیام آن حضرت را به نسل جوان منتقل كنند و جامعه را به درستی آگاه سازند نه اینكه تنها یك مجلس بی‌محتوا را برگزار كنند.
رضوی اردكانی با تأكید بر اینكه مداحان و سخنرانان باید در سوگواری‌های ماه محرم، حرمت امام حسین(ع) و این ایام را حفظ كنند، گفت: آنان باید با كارها و رفتارها و عملكرد خودشان امام حسین(ع) را ارج نهند.
امام جمعه موقت شیراز با یادآوری اینكه فلسفه قیام امام حسین(ع) احیای دو فریضه الهی امر به معروف و نهی از منكر است، گفت: به همین دلیل است كه در كشور ما ایام دهه اول محرم را به نام دهه امر به معروف و نهی از منكر نامگذاری كرده‌اند لذا باید نسبت به این مسئله اهتمام ویژه داشت.
وی با تصریح اینكه امروز دیگر كمی از موهای یك خانم بیرون بودن و بلند شدن صدای موسیقی در خیابان‌ها تنها منكرهای جامعه نیست، گفت: باید با منكرهای مهمی نظیر آمریكا، اسرائیل و وهابیون برخورد كنیم.
رضوی اردكانی تأكید كرد: جبهه حق باید در مقابل منكرات بزرگ و استكبار جهانی ایستادگی كند چرا كه امروز هر خونی در كه خاورمیانه به زمین ریخته می‌شود، ایادی آمریكا و استكبار جهانی در آن دست دارند البته نظام جمهوری اسلامی ایران پرچمدار این مبارزه است.
امام جمعه موقت شیراز با تأكید بر اینكه آمریكا، این منكر بزرگ قابل اعتماد و سازش نیست، به سخنرانی رئیس جمهور كشورمان در هفتاد و یكمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد اشاره كرد و گفت: رئیس جمهور كشورمان در این نشست سخنان خوبی در دفاع از احقاق حقوق ملت و بدعهدی‌های آمریكا بیان كردند كه این مسئله قابل تقدیر است.
امام جمعه موقت شیراز در بخش دیگری از سخنان خود با تأكید بر اینكه امر به معروف و نهی از منكر یكی از مهم‌ترین واجباتی است كه در دین اسلام بدان تأكید فراوان شده است، گفت: هر كدام از اینان دارای مصداق‌هایی در جامعه هستند به عنوان مثال بی‌عدالتی مصداق بارز منكر است كه باید با آن برخورد شود.
وی، پرداخت حقوق‌های نجومی به مدیران را مصداق كامل بی‌عدالتی برشمرد و از رئیس قوه قضائیه، مجلس و دولت خواستار برخورد جدی و ارائه گزارش از این برخوردها شد و ادامه داد: مقام معظم رهبری در این باره هشدارهای فراوانی دادند و اگر در این زمینه بی تفاوت باشیم، متضرر خواهیم شد.
رضوی اردكانی با تأكید بر اینكه دولت و قوه قضائیه نباید مطالبه رهبر معظم انقلاب در زمینه مدیران و دریافت كنندگان حقوق‌های نجومی بی‌اعتنا باشند، گفت: باید دزدان بیت‌المال را به‌صورت علنی محاكمه كنیم تا مردم آن‌ها را بشناسند.
captcha