مراسم بزرگداشت «آیت‌الله سیدرضی شیرازی» برگزار می‌شود
کد خبر: 3538176
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۶

مراسم بزرگداشت «آیت‌الله سیدرضی شیرازی» برگزار می‌شود

گروه اندیشه: بزرگداشت «آیت‌الله سیدرضی شیرازی» 28 مهرماه از سوی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در تهران برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا)، انجمن آثار و مفاخر فرهنگی یکصد و پنجاه‌ و ششمین مراسم از بزرگداشت‌های خود را به حکیم دانا، مدرّس توانا و امام جماعت مسجد شفا «حضرت آیت‌الله سیّدرضی شیرازی» اختصاص داده تا شاگردان و ارادتمندان با ذکر محامد و مناقب آن فقیه و حکیم عالیقدر آشنا گردند.
این مراسم روز چهارشنبه 28 مهرماه از ساعت 18:30 الی 20:30 در تالار اجتماعات شهید مطهری این انجمن واقع در خیابان ولی‌عصر(عج)، پل امیر بهادر، خیابان سرلشکر علی‌اکبر بشیری، شماره 71 برگزار می‌شود.
گفتنی است،آيت‌الله سيدرضي شيرازی در سال 1307 شمسي در محله العماره نجف اشرف در خانوده علم و تقوا ديده به جهان گشود. وی از طرف پدری منسوب به ميرزاي شيرازی بزرگ و از طرف مادری به فقيه اهل بيت (ع) مرحوم آيت‌الله‌العظمي آقا شيخ محمدكاظم شيرازي منسوب است.
 
تحصيلات عمده آیت‌الله سیدرضی شیرازی در نجف اشرف بود و نزد استادان بزرگي از جمله آيت‌الله‌العظمي آقا شيخ محمدكاظم شيرازي به فراگيري فقه و اصول پرداخت. همچنین علوم عقلي را در تهران و قزوين نزد اساتيد حكمت و عرفان به فراگرفت.
از استادان ایشان در حكمت و عرفان مي‌توان به آيت‌الله سيدابوالحسن رفيعي قزويني، ميرزا احمد آشتياني، ميرزا ابوالحسن شعراني، محمدعلي حكيم شيرازی، آيت‌الله مهدي الهي قمشه‌ای و شيخ محمدحسين فاضل توني اشاره کرد.
captcha