برگزاری رویداد «فرصت‌هایی با پای پیاده» در جهاد دانشگاهی دانشگاه شریف
کد خبر: 3543211
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۰۱:۴۹

برگزاری رویداد «فرصت‌هایی با پای پیاده» در جهاد دانشگاهی دانشگاه شریف

گروه دانشگاه: سعید حسن‌زاده، مدیرعامل مجموعه سرآهنگ و از حامیان رویداد نوآوری در اربعین «تنهای مهجور» ضمن اشاره به مبحث قرآن و نوآوری، تصریح کرد: شاه کلید رسیدن به وضعیت مطلوب، ارتقای نگاه به قرآن به کتاب زندگی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، به نقل از مرکز جهاد دانشگاهی دانشگاه شریف، روز گذشته، مطابق برنامه اعلام شده رویداد فرصت‌هایی با پای پیاده «تنهای مهجور» با همکاری دبیرخانه گفتمان قرآنی و شتاب‌دهنده قرآنی موج و شتاب‌دهنده شفق در مرکز جهاد دانشگاهی دانشگاه شریف با حضور دغدغه مندان در این حوزه برگزار شد. برنامه با تلاوت آیاتی از قرآن کریم و پخش سرود ملی آغاز شد در ادامه کلیپ کوتاهی از حضور افراد در رویداد پیاده روی اربعین و مشکلات آن پخش شد. تا نیازهای این رویداد محسوس‌تر شود.
همچنین سعید گلشناس، معاون ستاد توسعه و برنامه‌ریزی فرهنگی هنری شهرداری تهران پیرامون مشکلاتی که در رویداد اربعین وجود دارد مواردی را بیان کرد که از جمله آن می توان به معضل پسماندهای غذا، زباله ها، ظروف پلاستیکی، یکسان نبودن ذائقه ایرانیان با عراقیان و تراکم بالا در یک موکب و خالی ماندن موکب های دیگر اشاره کردند. و از دغدغه مندان حاضر در جلسه خواستند تا پیرامون این مشکلات تفکر کرده و ایده پردازی کنند.
در ادامه کارگاه خلاقیت و برنامه ریزی با ارائه آرمان صفایی از مدرسان مرکز کارآفرینی دانشگاه شریف برگزار شد که مورد توجه و استقبال افراد قرار گرفت. در ادامه سعید حسن زاده، مدیرعامل مجموعه سرآهنگ و از حامیان رویداد نوآوری در اربعین (تنهای مهجور) به ارائه مبحث قرآن و نوآوری پرداخت و از مهجور بودن قرآن در زندگی ها گفت.
وی شاه کلید رسیدن به وضعیت مطلوب را ارتقای نگاه به قرآن از یک کتاب مقدس به کتاب زندگی دانست و گفت: حوزه رسانه می تواند حضور فعالی در این عرصه داشته باشد و محصولاتی با این هدف تولید کند.
وی به دغدغه مندان در این زمینه قول داد تا به واسطه شتاب‌دهنده قرآنی موج و دبیرخانه گفتمان قرآنی (از مجموعه های ذیل گروه سرآهنگ) مورد حمایت قرار بگیرند.
وی تصریح کرد: ما به محصولاتی نیاز داریم که به ارتقای این نگاه کمک کنند. در این رویداد پیشنهاد شده است تا در چهارضلعی فرصت استفاده از ظرفیت فناوری اطلاعات، توجه به بهره وری اتلاف منابع در پیاده روی اربعین، رویکرد فرهنگی به محصولات اقتصادی و تمرکز به انس با قرآن محصولات نوین و کارآمد پدید آید. تلاش بر آن است تا از این طریق در جامعه دانشگاهی زمینه ای برای حضور قرآن در تولید تخصصی و دانشی پژوهشی فراهم آید.
در ادامه محمدمهدی باریده کارگاه روش‌های ارایه یک دقیقه ای را شرح داد و محمدصادق برادران، معاون مرکز رشد فناوری های هنری و قرآنی، کارگاه طراحی مدل کسب و کار را ارایه داد. این رویداد در روزهای چهاردهم و پانزدهم آبان ماه ادامه خواهد داشت.
captcha