اتحاد جهان اسلام در اربعین، دسیسه‌های دشمن را خنثی می‌کند
کد خبر: 3546911
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۳

اتحاد جهان اسلام در اربعین، دسیسه‌های دشمن را خنثی می‌کند

گروه اجتماعی: امام جمعه شهرضا گفت: در ایام اربعین همه دسیسه‌های دشمن برای ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی از بین رفته و اتحاد عمومی جهان اسلام به نمایش گذاشته می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از اصفهان، حجت‌الاسلام سیف‌الله یعقوبی، امام جمعه و نماینده ولی فقیه در شهرستان شهرضا امروز جمعه 28 آبان‌ماه، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته این شهرستان که در مسجد و حسینیه صدیقه طاهره شهرضا برگزار شد، اظهارکرد: اربعین حسینی نماد فرهنگ و تمدن اسلام ناب محمدی و باعث پیوند انسان‌ها و اتحاد جهان اسلام شده است.
وی افزود: وهابیت با استفاده از فضاهای مجازی و رسانه‌هایی که در اختیار دارد قصد ضربه زدن به برخی از اعتقادات ما دارد، آنان توسل به اهل بیت (ع) را مخالف اعتقادات اسلامی می‌دانند در حالیکه طبق متن صریح قرآن پیراهن حضرت یوسف (ع) چشمان حضرت یعقوب (ع) را شفا داد.
وی بیان کرد: شهدای مدافع حرم برای احیای دین اسلام و مقابله با دشمن وارد صحنه شدند، امام متأسفانه افرادی قصد دارند در این زمینه هم با سیاه نمایی مانع انتشار ارزش واقعی کار این شهدا شوند، این در حالی است که شهدای مدافع حرم برای حفظ و احیای عزت کشور جان خود را تقدیم کرده‌اند.
امام جمعه شهرضا با اشاره به درپیش بودن اربعین حسینی و برگزاری راهپیمایی بزرگ نجف تا کربلا، گفت: راهپیمایی اربعین حسینی مانور بزرگی در راستای احیای معارف اسلامی و جلب توجه جهانیان به دین اسلام است.
حجت‌الاسلام یعقوبی اضافه کرد: وحدت مسلمانان در بزرگ‌ترین گردهمایی مسلمانان جهان، از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های همایش بزرگ اربعین است، در این ایام همه دسیسه‌های دشمن برای ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی از بین رفته و اتحاد عمومی جهان اسلام به نمایش گذاشته می‌شود.
وی با اشاره به بخش‌هایی از سخنان رهبر معظم انقلاب درباره اربعین حسینی، اظهار کرد: عشق و ایمان به اهل بیت باعث شده تا مردم با تمام وجود برای ایجاد و اداره چنین همایش بزرگی دارد صحنه شده و بزرگترین حماسه جهان اسلام را به پیروی از قیام عاشورا ایجاد کنند.
   

captcha