حضور ارزشمند امام جماعت مسجد در جلسه قرآن «محمدحسن نعمتی» + عکس
کد خبر: 3568055
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۰
ایکنا از جلسه‌ای متفاوت گزارش می‌دهد؛

حضور ارزشمند امام جماعت مسجد در جلسه قرآن «محمدحسن نعمتی» + عکس

گروه جلسات و محافل: جلسه قرآن محمدحسن نعمتی، پیشکسوت قرآنی و از شاگردان مرحوم استاد مولایی با حضور همیشگی و ارزشمند امام جماعت مسجد برای بیان نکات تفسیری و اهالی محله نامجو در مسجد بنی‌هاشم برگزار می‌شود.

محمدحسن نعمتی، پیشکسوت قرآنی

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، جلسه قرآن محمدحسن نعمتی، پیشکسوت قرآنی و از شاگردان مرحوم استاد مولایی، شب گذشته، نهم بهمن‌ماه با حضور اهالی محله نامجو در مسجد بنی‌هاشم واقع در تهران،‌ خیابان نامجو، بالاتر از چهارراه معینیه، بلافاصله پس از نماز مغرب و عشاء برگزار شد.

در این مسجد، هر هفته شنبه ها بعد از نماز مغرب و عشاء، کرسی تلاوت برگزار می‌شود و بلافاصله پس از کرسی تلاوت، حجت الاسلام سیداحمد روحانی، امام جماعت مسجد، دقایقی به بیان تفسیر آیات تلاوت شده می‌پردازد.

علی فربین در این کرسی تلاوت آیاتی از سوره مبارکه تحریم را تلاوت کرد و مورد تشویق حاضران در جلسه قرار گرفت. فربین در تحلیل تلاوت خود گفت: در این تلاوت از قرائت حفص و ورش و حمزه استفاده شد.

حجت الاسلام سیداحمد روحانی مسجد بنی هاشم

فربین ادامه داد: قرائات مختلف، هر کدام قواعدی دارند که هم باعث زیبایی تلاوت می‌شود و هم باعث جذب بیشتر جوانان و مستمعین می‌شود. مثلا قاری در قرائت همزه باید الف‌های منقلبه از یاء را «ای» بخواند.

در ادامه این جلسه قرآن حجت‌الاسلام سیداحمد روحانی، امام جماعت مسجد، دقایقی به تفسیر آیات تلاوت شده پرداخت و گفت: توبه یعنی بازگشت به سوی خدا. توبه، احتیاج به حرکت دارد و از شخص توبه‌کننده باید از تمایلات انسانی و شهوانی دل بکند و حرکت الی الله داشته باشد. اگر این حرکت الی الله را داشته باشید، جبران سیئات گذشته می‌شود.

تلاوت علی فربین، بیان نکات تفسیری در جلسه قرآن خیر قرآنی+عکس

در ادامه اعضای جلسه، آیاتی از ادامه درس جلسه را تلاوت کردند و نعمتی نکات تجویدی و روخوانی، روان‌خوانی آنها را متذکر شد.

محمدحسن نعمتی از شاگردان مرحوم استاد مولایی، مرحوم مهدی ابدی و یحیی علیمردانی، متولد سال 1323 است و به مدت 10 سال است که در این مسجد، جلسه‌داری می‌کند. این مدرس و پیشکسوت قرآنی، علاوه بر تدریس قرآن کریم از خیرین ممتاز جهت کمک به معلولین و سالمندان است.

مطالب مرتبط
captcha