طرحی نو در جلسه قرآن «کریم بلالی» + صوت و عکس
کد خبر: 3572766
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۹

طرحی نو در جلسه قرآن «کریم بلالی» + صوت و عکس

گروه جلسات و محافل: «کریم بلالی» مدرس قرآن مسجد جامع الرسول(ص) تهرانسر، قرآن آموزانش را حتی در سرای آخرت همراهی می کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، جلسه آموزش قرآن «کریم بلالی»، قاری و مدرس قرآن، چهارشنبه ها پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء با حضور قرآن آموزان از سنین مختلف در مسجد جامع الرسول(ص) تهرانسر برگزار می شود که این هفته نیز برپا شد.

طرحی نو، در جلسه قرآن کریم بلالی+صوت و عکس

در این جلسه که 15 سال از تشکیل آن می‌گذرد، اعضای جلسه به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید پرداختند و بلالی نکات تجویدی آنها را متذکر شد.

کریم بلالی، شش سال است که در دهه مبارک فجر بین اعضای جلسه خود مسابقه قرآن برگزار می‌کند. در این مسابقه قرآن متسابقین در دو رشته ترتیل و قرائت به رقابت با یکدیگر می‌پردازند و در پایان به چهار نفر برتر هر رشته جوایزی اهدا می‌شود.

طرحی نو، در جلسه قرآن کریم بلالی+صوت و عکس

کریم بلالی از سال 1364 تلاوت قرآن کریم را به صورت حرفه ای در نیروی زمینی سپاه پاسداران در پادگان بلال از محمد عباسی، قاری بین المللی فراگرفته است. بلالی همچنین از محضر سیدمحسن خدام حسینی و نصرالله قاسمی استفاده زیادی کرده است.

بلالی به تازگی در آخرین اقدام خود، طرحی با عنوان هدیه برای اعضای جلسه که از دار دنیا رفته اند، برگزار می‌کند. در این طرح، اعمالی همچون یکسال نماز، یک ماه روزه، یک ختم قرآن و سه روز نماز آیات بین اعضای جلسه پخش می‌شود و ثوابش هدیه به روح متوفی می‌شود. این طرح تا به حال برای علی شیری و نعمت الله صالحی از اعضای این جلسه قرآن که به رحمت خدا رفته اند، انجام شده است.

در این طرح پس از انجام اعمال توسط اعضای جلسه، همه اعضا، شب چهلم متوفی در منزل وی حضور یافته و پس از تلاوت قرآن کریم و زیارت عاشورا، تقدیرنامه ای از طرف اعضا به خانواده متوفی اهدا می‌شود که در آن اعمالی که به نیت متوفی انجام شده است، ذکر شده است.

این طرح به نوعی، برای مردم محله و مسجد، بحث تشویقی دارد تا انگیزه ای ایجاد شود و در جلسه قرآن شرکت کنند و این اعمال برای آنها هم انجام شود.

طرحی نو، در جلسه قرآن کریم بلالی+صوت و عکس

یادآور می‌شود، جلسه آموزش قرآن «کریم بلالی»، قاری و مدرس قرآن، چهارشنبه ها پس از نماز مغرب و عشاء با حضور قرآن آموزان از سنین مختلف در مسجد جامع الرسول(ص) تهرانسر برگزار می‌شود. جلسه دیگر بلالی، دوشنبه ها پس از نماز مغرب و عشاء در مسجد محسنی واقع در تهرانسر، انتهای گلها برگزار می‌شود.

در پایان تلاوت علی بهار، نفر اول رشته قرائت در مسابقه دهه فجر این جلسه قرآن صمیمی ارائه می‎‌شود.

کد

دریافت

مطالب مرتبط
captcha