چهارمین جلسه قرآن «محمد برخورداری» + صوت و عکس
کد خبر: 3574773
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۵

چهارمین جلسه قرآن «محمد برخورداری» + صوت و عکس

گروه جلسات و محافل: افتتاحیه چهارمین جلسه آموزش قرآن محمد برخورداری، قاری و مبتهل ممتاز کشوری در مسجد افضلیه شهرری برگزار شد.

افتتاحیه چهارمین جلسه قرآن«محمد برخورداری»+صوت وعکس

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، چهارمین جلسه آموزش قرآن محمد برخورداری، قاری و مبتهل ممتاز کشور، شب گذشته 26 بهمن ماه، با حضور قرآن‌آموزان و امام جماعت مسجد حجت‌الاسلام بیگی در مسجد افضلیه واقع در شهرری، خیابان فدائیان اسلام، نرسیده به میدان بسیج، روبروی آرامگاه بی‌بی زبیده برگزار شد. در این جلسه، قاریان خوشخوان شهر ری به تلاوت قرآن کریم پرداختند و روند برنامه ها و فعالیت های جلسه تشریح شد.

در ابتدای این جلسه قرآن، محمد برخورداری به تشریح فعالیت‌ها و برنامه‌ها پرداخت و گفت: در این جلسه قرآن، روخوانی، روان‌خوانی، تجوید و صوت و لحن، متناسب با سطح هرکس و در حد و توان خودش تذکر داده می‌شود.

برخورداری در ادامه با اشاره به اهمیت جلسات قرآن به بیان تفاوت کلاس با جلسه قرآن پرداخت و گفت: کلاس قرآن، محدود در زمان و محتواست. مثلا در یک فصل و یک بحث مشخص مطرح می‌شود، اما در جلسه قرآن، انواع سطوح به ارائه تمرینات خود می‌پردازند و باعث می‌شود و در یک زمان دو الی سه ساعت، انواع و اقسام استعدادها و توانمندی‌ها می‌آیند و هنرشان را ارائه می‌دهند و نکاتی که به ذهن استاد جلسه می‌رسد، تذکر داده می‌شود.

افتتاحیه چهارمین جلسه قرآن«محمد برخورداری»+صوت وعکس

این قاری ممتاز کشوری ادامه داد: یک حُسن دیگر جلسه قرآن این است که هرکس بیاید از جلسه قرآن بهره خود را می برد، حتی اگر تلاوت نکند؛ چرا که اوّلا پیامبر اکرم صلّی الله عليه و آله فرمودند: «قارئ القرآن والمستمع فی الاجر سواء؛ قاری قرآن و مستمع در اجر شریک هستند و باهم اجر میبرند»، ثانیا اگر شخصی در جلسه تلاوت نکرد چه بسا ممکن است در هنگام تلاوت قاریان دیگر نکاتی را بشنود که اگر خودش می خواند شاید آنها مطرح نمی شد. پس حُسن بزرگ جلسه قرآن این است که هر تلاوتی که صورت می گیرد برای همه مستمعین مفید و قابل استفاده است. اولویت برنامه جلسه قرآن، کشف استعدادها و سرمایه‌گذاری روی آنهاست تا قاری خوبی شوند و خودشان در آینده راه جلسات قرآن را ادامه دهند. ضمن اینکه در کنار این برنامه تخصصی به مطالب عمومی تلاوت و مفاهیم و ... نیز اشاره می شود.

افتتاحیه چهارمین جلسه قرآن«محمد برخورداری»+صوت وعکس

برخورداری در ادامه اشاره کرد: آغاز مسیر تلاوت و قاری شدن، خیلی شبیه به ابتدای سن تکلیف است. در آغاز راه عبودیت سه راه بیشتر نداریم یا باید مجتهد باشیم که تقریبا امری است غیر ممکن یا باید احتیاط کرد یا از همه راحت تر و بهتر این است که از مجتهد جامع الشرائط تقلید کنیم.
وی تصریح کرد: راه ما در ابتدای کار تقلید است؛ باید الگوهای الحان قرآنی در ذهن قاریان حک شود تا در نهایت پس از سال‌ها تمرین و تقلید از تلاوت‌های قاریان صاحب سبک خصوصا نسل طلایی قرائت قرآن مصر، در تلاوت قرآن به اجتهاد برسیم. در ادامه محمد برخورداری، آیات ابتدایی سوره حدید و آیات پایانی سوره حشر را تلاوت کرد و مورد تشویق حاضران در جلسه قرار گرفت.

افتتاحیه چهارمین جلسه قرآن«محمد برخورداری»+صوت وعکس


برخورداری در توضیح این آیات گفت: در روایات بسیار سفارش شده است که اگر می خواهید خدا را با اسم اعظمش بخوانید، این آیات را تلاوت کنید و پس از آن ان شاء الله دعا مستجاب است؛ چرا که اسم اعظم خدا، قطعا در این مقطع آمده است.
در ادامه قاریان ممتاز شهرری و تهران به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید پرداختند و مورد تشویق حاضران در جلسه قرار گرفتند.

لازم به ذکر است جلسات قرآن محمد برخورداری در هفته بشرح ذیل می باشد؛ یکشنبه شب ها مسجد امام حسن(ع) واقع در فلکه سوم دولت آباد، دوشنبه شب ها مسجد جامع آستان حضرت عبدالعظیم(ع)، سه شنبه شب ها مسجد افضلیه واقع در خیابان فداییان اسلام نرسیده به آستان بی بی زبیده و پنجشنبه ها سه ساعت قبل از اذان مغرب در آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) واقع در شهرری بعد از میدان بسیج یا سه راه ورامین است.
جهت کسب اطلاعات بیشتر و دسترسی به فایل های جلسات می توانید به کانال تلگرام جلسات قرآن محمد برخورداری به آدرس https://t.me/TaTelavat مراجعه نمایید.


افتتاحیه چهارمین جلسه قرآن«محمد برخورداری»+صوت وعکس

در ادامه، تلاوت‌های منتخب این جلسه قرآن ارائه می‌شود.

محمد برخورداری

کد

دریافت

علی زرگر

کد

دریافت

مطالب مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمدرضا محمدى
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۱۲/۰۵ - ۱۲:۲۱
0
0
زبان از تشكر قاصر است. اجرشان با قران. ان شاءالله
captcha