برگزاری كارگاه بين‌المللی روش‌شناسی مطالعات فرقه‌نگاری شيعه
کد خبر: 3571537
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۹

برگزاری كارگاه بين‌المللی روش‌شناسی مطالعات فرقه‌نگاری شيعه

گروه دانشگاه: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با همكاری دانشگاه اصفهان و قطب علمی مطالعات فرهنگ و تمدن شيعه دوره صفويه كارگاه بين‌المللی يک‌روزه‌ای تحت عنوان «روش‌شناسی مطالعات فرقه‌نگاری شيعه»، 10 اسفندماه سال جاری در دانشگاه اصفهان برگزار می‌كند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، به نقل از واحد خبر روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه،‌ پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با همكاری دانشگاه اصفهان و قطب علمی مطالعات فرهنگ و تمدن شيعه دوره صفويه كارگاه بين‌المللی يک‌روزه‌ای در روز سه‌شنبه، 10 اسفندماه سال جاری در دانشگاه اصفهان برگزار می‌كند.

بنا بر این گزارش، عوامل مؤثر بر شكل‌گيری دانش فرقه‌نگاری، نقد و بررسی منابع فرقه‌نگاران شیعه، اهمیت تحليل و بررسی انتقادی منابع فرقه‌نگاری و جايگاه علم كلام و علم تاريخ در روش‌شناسی فرقه‌نگاری از جمله محورهای اين كارگاه بين‌المللی يك‌‌روزه است.

همچنين تبيين علل رويكردهای مورخان شيعه به فرقه‌نگاری، نقد و بررسی گزارش‌های تاريخی در منابع فرقه‌نگاری و سبک‌ها و شيوه‌های تاريخ‌نگاری فرقه‌نگاران از ديگر محورهای مورد بحث در اين كارگاه می‌باشد.

تأثير منابع فرقه‌نگاری بر منابع متاخر خود، مقايسه سبک و گزارشات منابع فرقه‌نگاری هم‌عصر و هم‌گرايی و واگرايی در منابع فرقه‌نگاری از ديگر موضوعات قابل طرح در كارگاه يادشده است.

یادآور می‌شود پرفسور دومنيكو افوم از كشور فرانسه مهمان خارجی كارگاه بين‌المللی «روش‌شناسی مطالعات فرقه‌نگاری شيعه» است كه قرار است در روز سه شنبه 10 اسفندماه جاری در دانشگاه اصفهان برگزار شود.

همچنین آخرين مهلت ارسال چكيده مقالات مرتبط شنبه 30 بهمن‌ماه جاری است و افرادی كه تمايل به ارسال مقاله دارند می‌توانند با شماره تلفن 37933127 – 031 تماس حاصل نمایند.

captcha