مساجد شیراز ایمن‌سازی می‌شوند/ لزوم همكاری هیئت امنای 600 مسجد با آتش‌نشانی
کد خبر: 3576865
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۹
محمديان:

مساجد شیراز ایمن‌سازی می‌شوند/ لزوم همكاری هیئت امنای 600 مسجد با آتش‌نشانی

گروه اجتماعی: رئیس كمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به طرح ایمن‌سازی مساجد و حسینیه‌ها كه در صحن علنی این شورا مطرح شد، گفت: در این طرح آتش‌نشانی از تمام مساجد تاریخی و غیرتاریخی بازدیدهای ایمنی به عمل می‌آورد.

رضا محمدیان، رئیس كمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، با اشاره به طرح ایمن‌سازی مساجد، حسینیه‌ها و تكایا با همكاری سازمان آتش‌نشانی كه در صحن علنی این شورا مطرح شد، گفت: طبق این طرح سازمان آتش‌نشانی از تمام مساجد تاریخی و غیرتاریخی شیراز بازدیدهای ایمنی را انجام خواهد شد.

وی با یادآوری اینكه اجرای این طرح مستلزم همكاری اعضای هیئت امنای مساجد نیز هست، افزود: همچنین بناست تا در این طرح در مساجد و حسینیه‌ها آموزش‌های شهروندی نیز برای پیشگیری حوادث به نمازگزاران ارائه شود.

محمدیان با بیان اینكه این طرح به خصوص در مناطق حادثه‌خیز شیراز اجرا خواهد شد، گفت: قریب 600 حسینیه و مسجد در سطح شیراز وجود دارد كه برخی از آن‌ها از نظر ایمنی مشكل دارند و باید به آن‌ها رسیدگی شود البته خود اصحاب مسجد هم باید به این مسائل حساس باشند و همكاری كنند چون بحث جان مردم در میان است اگر خدای ناكرده قضیه حادثه چند سال پیش مسجد ارگ تهران به خصوص در مناسبت‌های مذهبی پیش آید، حادثه‌های دلخراشی برای مردم به وجود می‌آید.

رئیس كمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز بر این نكته تأكید كرد كه باید مردم با سازمان آتش‌نشانی همكاری كنند تا تمام مشكلات ایمن‌سازی‌ها برطرف شود، گفت: بحمد الهی در بارندگی‌های شدید شیراز ما هیچ تخریب مسجد و حسینیه داشتیم.

وی ادامه داد:‌ البته در برخی از نقاط شیراز تخریب سقف و یا دیوار منازل مسكونی قدیمی و یا دیوارهای منازلی كه در كنار آن‌ها گودبرداری انجام شده است،‌ داشتیم كه خوشبختانه تلفات جانی نداشته است.

captcha