آیه 35 سوره احزاب؛ بیانگر تساوی بین زن و مرد در رشد معنوی
کد خبر: 3584887
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۲

آیه 35 سوره احزاب؛ بیانگر تساوی بین زن و مرد در رشد معنوی

گروه شهرستان‌ها: خطیب جمعه کاشمر با اعلام اینکه بر اساس سوره احزاب آیه 35 به لحاظ رشد معنوی و دریافت کمالات هم بین زن و مرد تفاوتی نیست، اظهار کرد: برای تحصیل و کسب معنویت هیچ تفاوتی بین زنان با مردان نیست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام سیدکاظم طباطبایی، خطیب جمعه کاشمر، در خطبه‌های عبادی ـ سیاسی آخرین هفته سال 95 در کاشمر، افزود: زن از نگاه قرآن به لحاظ ارزش و کرامت انسانی با مرد تفاوتی ندارد و مردها نمی‌توانند بگویند که ما از زنان بالاتر و بهتر هستیم.
وی این گونه سخنان را مقایسه‌های جاهلی که از منظر قرآن و اسلام هم قابل قبول نیست دانست و افزود: زن و مرد دارای کرامت انسانی و ارزش‌های معنوی هستند.
طباطبایی با اعلام اینکه بر اساس سوره احزاب آیه 35 به لحاظ رشد معنوی و دریافت کمالات هم بین زن و مرد تفاوتی نیست، اظهار کرد: برای تحصیل و کسب معنویت هیچ تفاوتی بین زنان با مردان نیست.
وی با بیان اینکه هر توفیقی که مرد برای رسیدن به خدا در اختیار دارد برای زنان هم است، بیان کرد: هیچ محدودیتی نیست که مرد از نظر کمالات با زنان باید تفاوت داشته باشد.
امام جمعه کاشمر با اشاره به اینکه خداوند متعال امتیاز ویژه‌ای را برای زنان قرار داده و اختصاص به خود آنها دارد و آن اینکه زن به عنوان مادر می‌تواند مهد ارزش‌ها و رویش خوبی‌ها شود، گفت: مادر می‌تواند اخلاق حسنه و ارزش‌ها را رویش دهد.
وی با بیان اینکه اگر مقایسه‌ای داشته باشیم پسر همانند دختر نیست چون پسر نعمت ولی دختر رحمت است، افزود: دختر است که بعد از ازدواج بهترین انسانها را پرورش می‌دهد.
طباطبایی ادامه داد: یکی از مظاهر خیر کثیر حضرت زهرا(س)، وجود امام راحل است که وجود این شخص منشأ خیرات بسیاری شده و انقلابی به این عظمت را به وجود آورد و ملتی را از ذلت و خواری و گمراهی نجات داد.
وی اظهار کرد: اینکه کشورهای مختلف در دنیا متوجه اسلام شده‌اند به خاطر وجود امام راحل که شاخه‌ای از آن شجره طیبه هست، است.
وی در همین رابطه دختر را مهد پرورش و رویش که از او اولیاء خدا متولد می‌شوند، دانست و بیان کرد: زنان باید در جایگاه همسر و مادر متوجه باشند، زنی می‌تواند بهترین فرزند را تربیت کند و جامعه را اصلاح کند که ابتدا خود و گوهر وجود خود که عفاف، حجاب و حیاء است را بشناسد.
خطیب جمعه کاشمر با بیان اینکه زن اگر گوهر وجود خود را شناخت بدانند هیچ چیز دیگر تا این اندازه او را ارزشمند نمی‌کند، گفت: بدون شک راه سعادت همه بانوان پیروی از حضرت زهرا(س) است.
وی در خطبه دوم سخنان خود ابتدا به در پیش بودن حلول سال نو اشاره کرد و گفت: امیدواریم خداوند دل‌ها را متحول و باطن ما را تغییر دهد.
طباطبایی، بهار را آیت الهی دانست و اظهار کرد: در روایت از پیامبر اسلام(ص) نقل شده که فرمودند: «هرگاه بهار را دیدید به یاد قیامت بیفتید همانگونه که در زمستان طبیعت می‌میرد و در بهار زنده می‌شود شما در قیامت بعد از مردن زنده می‌شوید».
خطیب جمعه کاشمر با بیان اینکه بهار، قیامت طبیعت است، افزود: امیدواریم در این بهار طبیعت که همه چیز نو می‌شود، غبار کینه‌ها، دشمنی و خشم و بدبینی از چهره و باطن ما دور شود و با تغییر باطن عوض شویم.
وی بیان کرد: اسلام با شادی مخالف نیست اما نباید عید و شادی بهانه‌ای برای گناه شود که انسان شادی سالم و خوبی را تبدیل به گناه و معصیت کند.
طباطبایی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در ایام عید ماموران و پلیس فداکاری می‌کنند و برای امنیت مردم شب و روز ندارند، افزود: می‌طلبد مردم با ماموران امنیتی همکاری کرده و دستورات پلیس راهنمایی و رانندگی را رعایت کنید.
captcha