امضای سند 2030 یك کاپیتولاسیون فرهنگی است/ دست از جناح‌بازی‌ها بردارید
کد خبر: 3598855
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۱
آیت‌الله ایمانی:

امضای سند 2030 یك کاپیتولاسیون فرهنگی است/ دست از جناح‌بازی‌ها بردارید

گروه سیاست و اقتصاد: نماینده ولی فقیه در فارس با بیان اینكه دشمن از راه‌های مختلف نفوذ به كشور را دنبال كرده است، از امضای سند 2030 به‌عنوان کاپیتولاسیون فرهنگی یاد و اضافه كرد: متأسفانه در این دوران یک کاپیتولاسیون دیگری اما در بعد فرهنگی و سیاسی انجام شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس در خطبه‌های نماز جمعه، 22 اردیبهشت شیراز، گفت: در دو قرن اخیر نظام سلطه پیوسته از طریق نفوذ در ارکان مدیریت کشور به فکر تملک منافع و چنگ اندازی بر امکانات و منابع روی زمینی و زیرزمینی ایران بوده است.

وی با بیان اینكه دشمن از راه‌های مختلف نفوذ به كشور را دنبال كرده است، قرارداد تنباكو و قانون کاپیتولاسیون را از این دست اقدامات توصیف و از امضای سند 2030 به‌عنوان کاپیتولاسیون فرهنگی یاد و اضافه كرد: متأسفانه در این دوران یک کاپیتولاسیون دیگری اما در بعد فرهنگی و سیاسی انجام شد؛ سند 2030 سندی است که نظام سلطه از طریق یونسکو آن را به کشورها تحمیل و دیکته كرده و از طریق آموزش و پرورش نفوذش را عملیاتی می‌كند.

آیت‌الله ایمانی با یادآوری اینكه در خطبه‌های نماز جمعه 27 اسفند سال گذشته به شكل مفصل در مورد سند 2030 سخن گفته است، گفت: آن زمان پیغام دادند كه مواد را می‌آوریم ببینید اگر جایی اشتباه است بگویید اصلاح شود؛ من گفتم كل سند اشتباه است نه یك ماده و دو ماده آن.

با وجود سند تحول بنیادین، نیازی به سند یونسكو نیست

امام جمعه شیراز با بیان اینكه ما سند تحول بنیادین داریم و نیازی به سند یونسكو نداریم، تصریح كرد: این اقدام از اول تا آخرش اشتباه بود، اگر اشتباه نبود چرا در پستوی وزارت‌خانه رونمایی شد؟

هیچ روزنامه‌ای انتقادات من را نسبت به سند 2030 تیتر نكرد

وی با انتقاد از اینكه هیچ روزنامه‌ای در آن روز مطالب و انتقادات طرح شده از سوی وی را تیتر نكرد، گفت: یا نمی‌فهمیدند که این سند چه خساراتی به بار می‌آورد یا اگر می‌فهمیدند از بالا به آنها اشاره شده بود که این کار را انجام ندهید.

انتقاد از بی‌تفاوتی نمایندگان مجلس از امضای سند یونسكو

آیت‌الله ایمانی با تصریح اینكه از صحبت‌های هیئت رئیسه و نمایندگان مجلس هم متعجب و شگفت‌زده شده است، گفت: آیا شما نمی‌فهمیدید سند 2030 در این مملکت رونمایی و توسط معاون اول برای اجرا امضاء شده است که هیچ عکس العملی نشان ندادید و گذاشتید تا رهبری به میدان بیایند و بعد عکس العمل نشان بدهید.

امام جمعه شیراز ادامه داد: اگر می‌دانستید و عکس العمل نشان ندادید چه عرض کنم و اگر نمی‌دانستید باز هم چه عرض کنم! نتیجه معلوم است، نمایندگانی که باید تمام قراردادهای بین‌المللی را تصویب کنند و به دولت بگویند، بعد از موضع‌گیری مقام معظم رهبری همه به دست و پا می‌افتند.

چرا مخفیانه سند را رونمایی كردند

وی با بیان اینكه امروز هر كس می‌گوید ما نبودیم، گفت: چه بدبختی هست در این مملکت؟ اگر سند است چرا تشکیلات فرهنگی ما آن را امضاء نمی‌کند؟ چرا مخفیانه آن را رونمایی می‌کنند؟ مگر ما شورای عالی انقلاب فرهنگی نداریم؟ مگر ما مجلس شورای اسلامی نداریم؟ این مسائل برای ما شبهه انگیز است؛ ممكن است قراردادهای دیگری هم علیه این ملت و مملكت امضا و اجرا كنند و كسی نفهمد.

دست از جناح‌بازی‌ها بردارید

امام جمعه شیراز گفت: از این جناح‌بازی‌ها دست بردارید، از این مسائل سیاسی بیرون بیائید، به فکر این ملت محروم بینوا باشید، آینده این مملکت را ببینید، مردم از این حرف‌ها خسته شده‌اند؛ این چپ است، این راست است، این اصولگراست، مردم می‌گویند ما مسلمانیم، ما نظام جمهوری اسلامی را قبول کردیم، ما زیر سایه رهبری می‌خواهیم زندگی کنیم، این حرف مردم است؛ مردم زندگی می‌خواهند، معیشت مردم باید تأمین شود، شما به شهرک صنعتی شیراز سر بزنید ببینید چقدر کارخانه های تعطیل شده است؟

هدف کوتاه مدتشان امنیت کشور است

وی با بیان اینكه دشمنان نظام اسلامی سه هدف كوتاه مدت، میان مدت و دراز مدت را دنبال می‌كنند، گفت: هدف کوتاه مدتشان امنیت کشور است؛ امنیت ایران خاری در چشم دشمنان است و می‌خواهند این امنیت را از ما بگیرند، خصوصا در فضای انتخابات كه برای سلب امنیت فضای مناسب و مساعدی است، باید هوشیار و بصیر باشیم.

آیت‌الله ایمانی هدف دوم و میان مدت دشمنان را اقتصاد دانست و با بیان اینكه دشمن با خراب كردن اقتصاد به‌دنبال ناامید كردن مردم است، گفت: هدف سوم و دراز مدت دشمن نابودی اصل نظام اسلامی است؛ مطمئنا با حضور و هوشیاری مردم خواب دشمنان تعبیر نمی شود و نمی‌تواند به اهداف طراحی‌ شده خود دست پیدا كند.

تأیید صلاحیت افراد سابقه‌دار در انتخابات شوراها

خطیب جمعه شیراز همچنین با اشاره به انتخابات شوراهای شهر و روستا، گفت: در این شوراهای شهر و روستا کسانی تأیید صلاحیت شده‌اند که از طرف دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی به عنوان صاحبان سابقه در مراجع قضایی و سابقه زندان معرفی شده بودند؛ یعنی کسی که زندان رفته حالا به خاطر مسائل مختلف تأیید شده و به صحنه آمده است.

شوراهای شهر و روستا نباید سیاسی شود

وی با تصریح اینكه شوراهای شهر و روستا نباید سیاسی شود، گفت: شورای شهر و روستا، نهادی تخصصی و صنفی است؛ می‌خواهد كار مردم را انجام دهد، نباید در جناح‌های سیاسی قرار گیرد.

آیت‌الله ایمانی در ادامه خطاب به اصلاح‌طلبان گفت: به عزیزان اصلاح طلب عرض می‌کنم لیستی که می‌خواهید بدهید به سراغ انسان‌های به درد بخور رفته و سیاسیون را كنار بگذارید؛ سابقه دو بار انحلال شورا در برنامه شما بوده است، برای سومین بار آن را ثبت نكنید.

منهای قومیت‌ها و نگاه‌های سیاسی و جناحی رأی دهیم

امام جمعه شیراز خطاب به مردم توصیه كرد كه منهای قومیت‌ها و نگاه‌های سیاسی و جناحی افرادی را برای حضور در شورای شهر انتخاب كنند كه كارآمد بوده و توان حل مشكلات شهر را داشته باشند.

آیت‌الله ایمانی در خطبه اول نماز جمعه شیراز با ادامه بحث هفته‌های گذشته در مورد خصوصیت‌های افراد پرهیزگار و مومن، زاد روز خجسته حضرت حجت‌ابن‌الحسن(عج) را تبریك گفت.

امام جمعه شیراز گفت: یکی از خصوصیات زندگی امام دوازدهم که به شکل بسیار روشنی از گذشته دور تا امروز مطرح بوده است، مسئله غیبت امام است؛ غیبت از مسائل اساسی و پیچیده زندگی این امام به‌شمار می‌رود و اسرار فراوانی را در خود نهفته دارد.

آیت‌الله ایمانی تاكید كرد: خواه و ناخواه برای مصالحی این غیبت پیش بینی شده كه به دو نکته کوتاه آن شاره می‌کنم؛ یک نکته تربیت یاران و پرورش استعدادهای آماده و نکته دوم که در سخنان امیرالمومنین(ع) نیز به آن اشاره شده، فقدان آمادگی جامعه است.

captcha