جهاد دانشگاهی؛ حلقه وصل وزارت بهداشت با دانشگاه
کد خبر: 3627975
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۴
هاشمی تصریح کرد:

جهاد دانشگاهی؛ حلقه وصل وزارت بهداشت با دانشگاه

گروه دانشگاه: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه اجرای طرح‌های راهبردی و انجام پژوهش‌های بنیادین از سوی جهاد، می‌تواند پیشرفت کشور را شتاب ببخشد، عنوان کرد: جهاد از ارکان و حلقه وصل ما با دانشگاه است.

جهاد دانشگاهی؛ حلقه وصل وزارت بهداشت با دانشگاه

حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه مراسم سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، در پاسخ به این پرسش که واگذاری چه ماموریت‌هایی از سوی نظام به جهاد دانشگاهی، می‌تواند پیشرفت کشور را شتاب ببخشد؟ اظهار کرد: من فکر می‌کنم این مأموریت می‌تواند در زمینه اجرای طرح‌های راهبردی در کشور و انجام پژوهش‌هایی باشد که در مرز دانش است. البته در آن حوزه‌هایی که جهاد دانشگاهی توانمند است، بسیار خوب است که از این ظرفیت استفاده شود.

وی ادامه داد: یکی از ارکان و حلقه وصل ما با دانشگاه‌ها، جهاد دانشگاهی است و حتما با سابقه درخشان خود و نیروهای بسیار مومن، عالم و علاقه‌مند به پیشرفت کشور می‌تواند کارنامه بسیار خوبی را از خود به جا بگذارد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، خاطرنشان کرد: فکر می‌کنم بایستی دید که جهاد دانشگاهی در چه حوزه‌هایی استعداد بیشتری دارد و از این ظرفیت استفاده کرد و طرح‌های زیادی هم وجود دارد که نظام و دولت می‌تواند به جهاد، چه برای اجرای آن و چه انجام پژوهش‌های بنیادین، واگذار نماید.

captcha