غبار دلتنگی‌ام آرام گرفت در عصر جمعه انتظار ...
کد خبر: 3631766
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۹

غبار دلتنگی‌ام آرام گرفت در عصر جمعه انتظار ...

گروه فرهنگی: با ورود پیکر شهدای گمنام و مدافع حرم به میان جمعیت، غبار دلتنگی‌ها آرام گرفت آن هم در عصر جمعه انتظار اما پاها توان خود را از دست داده بودند و آنچه به گوش می‌رسید، صدای گریه جمعیتی بود که با بوی شهدا بی‌قرار شده بودند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، معنای خیلی از حرف‌ها را تا نبینی، نمی‌شود باور کنی، مثل اینکه می‌گویند شهدا زنده‌اند، آخر نمی‌شود باور کرد کسی که جانش را داده و روحش از این دنیا رفته، زنده باشد اما بعضی وقت‌ها، در بعضی روزهای خاص می‌توانی با تمام وجودت حس کنی خون تازه‌ای را که شهدا، به رگ‌های ملت تزریق می‌کنند.
اصلا شاید حکمت اینکه بعضی شهدا گمنام ماندند یا هنوز پیدا نشده‌اند، این باشد که وظیفه‌ای به آنان محول شده که هر وقت زمانش برسد، بیایند تا دل‌های خسته و ناامید را قوت ببخشند، بیایند تا اخلاص‌های کمرنگ‌شده را یادآوری کنند.
غروب جمعه 27 مردادماه است، از همان‌ جمعه‌هایی که دل‌مان می‌گیرد و هیچ درمانی ندارد، اما امروز تمام شهر مشهدالرضا(ع)، میزبان قدوم 20 نفر از دلاورمردانی است که روزی برای دفاع از این سرزمین جان خود را فدا کردند همان‌هایی که امروز، مردم شهر بهشت، برایشان سنگ تمام گذاشتند.

ساعت حدود چهار و 45 دقیقه است، 15 دقیقه مانده به وقت مقرر، آن هم در عصر جمعه‌ای دلگیر که بی‌قرار می‌شوی از گرمای تابستان، اما چه لذت دارد در این گرمای طاقت فرسا به انتظار یارانی باشی که روزی زیر سوزان‌ترین آفتاب‌ها برای حفظ سرزمین، نجابت، غیرت، دین و اعتقاد، جان خود را فدا کردند تا امروز امنیت را به خوبی حس کنیم. 
زن و مرد، پیر و جوان، کودکان و حتی نوزادان همه در صفوف انتظار ایستاده‌اند، اما سن و سال، گرایش مذهبی و اعتقادی، سیاسی، چه فرقی می‌کند، امروز همه به میزبانی لاله‌های گمنام آمده‌اند.
با ورود دو خودرو حامل پیکرهای مطهر 20 شهید گمنام دفاع مقدس و پیکر محمدحسینیان، یکی از شهدای مدافع حرم، بغض‌های فروخورده‌ جمعیت ان هم در این غروب‌ جمعه‌، شکسته شد و غبار دلتنگی‌ها آرام گرفت آن هم در عصر جمعه انتظار اما پاها توان خود را از دست داده بودند و آنچه به گوش می‌رسید، صدای گریه جمعیتی بود که با بوی شهدا بی‌قرار شده بودند.

ابتدا مراسم به افراد پرچم و چفیه اهدا می‌شد و مردم از شهدا عاقبت‌بخیری و مجوز ورود به کربلا را می‌خواستند.

در ادامه مراسم، حجت‌الاسلام میراحمدرضا حاجتی، امام جمعه موقت اهواز، با بیان اینکه ما برای ترحم به شهدا در تشییع آنان حاضر نشده‌ایم، ادامه داد: ما آمده‌ایم تا شهدا به ما ترحم و نظر کنند و در درگاه خداوند شفیع ما شوند چراکه مقام شهدا بالاتر از این است که مورد ترحم ما قرار گیرند و اشکی که ما برای آنان می‌ریزیم اشک غبطه است و اشک غربت، غربت از اینکه جسم آنان که یادآور دلاوری‌ها و قهرمانی‌های اهل بیت(ع) است در کنار ما نیست.
وی همچنین اضافه کرد: شهدا اهل هر کجا که باشند مظهر قدرت اسلام و اهل بیت(ع) هستند و ما از این جهت به آنان افتخار می‌کنیم.
چرا شهدا را برای تشییع به خیابان می‌آوریم؟
امام جمعه اهواز با طرح این سوال که چرا شهدا را برای تشییع به خیابان‌ها می‌آوریم، اظهار کرد: دلیل این کار نگاه ما به شهدا است، نگاهی که براساس آن باید شهدا را بشناسیم و از آنان استفاده کنیم چراکه ما به شهدا، به شناخت آنان و شناخت سنگری که امنیت و تمامیت ارضی امروز کشورهای اسلامی به ویژه ایران و شیعیان را فراهم کرده، نیازمندیم تا قدردان آنان باشیم و به آنان اقتدا کنیم.
وی با اشاره به پیکرهای شهدای گمنام که در مراسم حاضر بودند و شهادت حسین‌گونه محمد حسینیان، یکی از شهدای مدافع حرم، ابراز کرد: این شهیدان زنده‌اند، همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب چندی پیش فرمودند: « باید به شهدا استشفا و توسل کنیم چراکه شهدا پیش خداوند آبرو دارند و شفیع ما خواهند شد».

پس از به اتمام رسیدن سخنرانی و مدیحه‌سرایی، قرار شد تا همه این جمعیت نماز جماعت مغرب و عشا جمعه را به همراه شهدا اقامه کنند.
یادآور می‌شود، براساس آنچه اعلام شد، پیکر مطهر شهید محمد حسینیان، شهید مدافع حرم، ساعت 17 روز شنبه، 28 مردادماه در محل گلزار شهدای بهشت رضا(ع)، قطعه شهدای مدافع حرم به خاک سپرده خواهد شد، همچنین پیکر مطهر شهدای گمنام نیز در شب شهادت امام جواد(ع)، همزمان با شامگاه 30 مردادماه در حرم رضوی طواف خواهند شد و  از بین شهدای گمنام، دوتن در شهرستان شادمهر، سه تن در شهرستان بیدخت، دو تن از شهدا در کندر، دو شهید در شهرآباد، دو شهید در شهرستان قدمگاه، سه تن از شهدا در عشق‌آباد، دو شهید در مزداوند، دو شهید در شاندیز و یک شهید نیز در اردوگاه ثامن‌الائمه کمیته امداد امام خمینی(ره) مشهد به خاک سپرده خواهند شد.
captcha