برپایی جشن عید ولایت در تیپ 55 هوابرد شیراز
کد خبر: 3640251
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۷

برپایی جشن عید ولایت در تیپ 55 هوابرد شیراز

گروه اجتماعی: همزمان با فرا رسیدن عید سعید غدیر خم، عید امامت و ولایت، مراسم جشنی در تیپ 55 هوابرد شیراز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، به‌مناسبت فرا رسیدن هجدهم ذی‌الحجه، عید سعید غدیرخم، عید امامت و ولایت مراسم جشنی امروز، 19 شهریورماه با حضور امیر سرتیپ 2 ذبیح‌الله بهمن زیاری، فرماندهی تیپ 55 هوابرد، فرماندهان، مسئولان و تمامی كاركنان پایور و وظیفه در حسینیه امام حسین (ع) تیپ برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام حسن نیكنام، امام جماعت و استاد آموزش تیپ 55 هوابرد طی سخنانی با تبریك عید سعید غدیرخم به تبیین و تشریح واقعه غدیرخم و آیه اكمال پرداخت و گفت: در قرآن در سه جا واژه اتمام نعمت آمده است؛ یكی در سال دوم هجرت بعد از تغییر قبله به سمت كعبه، دیگری در سال هشتم هجری بعد از فتح مكه و برای سومین بار در خصوص غدیر آمده است كه تأكید بیشتر قرآن مربوط به بحث غدیر و معرفی امیرالمومنین امام علی(ع) به عنوان ولی و امام از سوی پیامبر(ص) است.

وی همچنین گفت: غدیر متعلق به جهان اسلام است زیرا جزو تاریخ اسلام است و راویان زیادی از شیعه و بزرگان اهل سنت آن را نقل كرده‌اند.

نیكنام با بیان اینكه غدیر ضامن اجرای احكام الهی و حضرت علی(ع) و اولادشان سفینه نجات هستند، گفت: اگر كسی می‌خواهد در مسیر نجات قرار گیرد باید به ائمه معصومین اقتدا كند.

امام جماعت تیپ 55 هوابرد تأكید كرد: اگر الگو و اسوه ما علی(ع) و اولاد علی(ع) باشند، پیروز خواهیم بود و جدایی از این مسیر جز فساد چیز دیگری نخواهد داشت كه نتیجه آن شكست و سقوط است .

بنا بر این گزارش، در ادامه این مراسم یكی از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت به مداحی و قرائت اشعاری در وصف مولای متقیان حضرت علی (ع) پرداخت و اجرای دو سرود شط شهادت و شهید زنده توسط گروه سرود تیپ، اجرای مسابقه فرهنگی و اهدای جایزه به نفرات برتر و پذیرایی از حاضرین از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

captcha