برگزاری آیین نواختن زنگ مهر عاطفه‌ها در مشهد
کد خبر: 3651919
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۹

برگزاری آیین نواختن زنگ مهر عاطفه‌ها در مشهد

گروه اجتماعی: آیین نواختن زنگ مهر عاطفه‌ها در محل فرهنگسرای مصلی‌نژاد و با حضور جمعی از مسئولان، فرهنگیان و دانش‌آموزان صبح امروز 19 مهرماه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، آیین نواختن زنگ مهر عاطفه‌ها در محل فرهنگسرای مصلی‌نژاد و با حضور جمعی از مسئولان، فرهنگیان و دانش‌آموزان صبح امروز 19 مهرماه برگزار شد.
این مراسم با قرائت آیاتی از کلام الله مجید و صلوات خاصه امام رضا(ع) توسط دانش‌آموزان و شعرخوانی هنرمند روشندل محمد مصلحی آغاز شد.
طی این مراسم ابتدا علیرضا شکیبا، مدیر آموزش و پرورش ناحیه 6 مشهد به سخنرانی پرداخت.
وی ضمن خوشامدگویی به مدعوین اظهار کرد: شرایط امروزی آموزش و پرورش به گونه‌ای است که به برآورده کردن نیازهای دانش‌آموزان اهمیت داده می‌شود و موضوع کیفیت بخشی آموزشی و پرورشی در برنامه های آموزش و پرورش به صورت خاص دیده شده است.
شکیبا افزود: توسعه فعالیت‌های آموزشی و پرورشی و توجه به تعلیم و تربیت امروزه مورد توجه خاص مسئولان، اولیاء، مربیان و به ویژه خیرین قرار گرفته است.
وی با اشاره به فعالیت‌های خیرانه در آموزش و پرورش، ابراز کرد: ما در آموزش و پرورش خیرین مدرسه‌ساز و مدرسه یاب را داریم که منشأ خدمات بسیار مهم و با ارزشی هستند، به عنوان نمونه در مرکز خیریه حضرت رقیه(س) ناحیه 6 مشهد، همکاران فرهنگی ماهیانه بخشی از حقوق خود را به این مرکز اختصاص می‌دهند.
مدیریت آموزش و پرورش ناحیه 6 مشهد هدف از برگزاری این مراسم را توسعه فرهنگ احسان و نیکوکاری و تمرین نوع دوستی در بین دانش‌آموزان و مجموعه‌های آموزشی بیان کرد و گفت: بر مبنای توسعه فرهنگ نیکوکاری، دانش‌آموزان کم‌بضاعت و یا بی‌بضاعت نیز می‌توانند از این فرصت بهره ببرند و با آرامش خاطر به تحصیل بپردازند.
علیرضا شکیبا در ادامه افزود: شعار آموزش و پرورش خراسان رضوی در سال 96-97 تحقق کیفیت و عدالت در سایه برنامه محوری است.
وی در پایان گفت: امیدواریم که این مراسم زمینه‌ای باشد تا همه دانش‌آموزان، اساتید و مربیان ما آن را مبنای کارشان قرار دهند و با کمک یکدیگر بستری را فراهم سازیم تا همه دانش‌آموزان ما بتوانند با آرامش و امنیت به تحصیل بپردازند.
در ادامه این مراسم محسن مسعودیان‌راد، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی، ابراز کرد: امروز احسان، نیکوکاری و بروز عاطفه‌ها با دستان زیبا و پرتوان دانش‌آموزان عزیز در کل استان رقم می‌خورد و در کلاس عاطفه‌ها زمزمه محبت توسط آنها همگانی می‌شود و به عنوان یک جریان فرهنگی در جامعه جاری می‌شود.
مسعودیان‌راد ضمن اشاره به رشد کمک‌های جمع آوری شده در این طرح نسبت به سال گذشته، افزود: امسال این طرح طی دو مرحله انجام شد که مبالغ جمع‌آوری شده، در مرحله اول آن نسبت به سال گذشته افزایش دو برابری داشته است.
در پایان نیز براتعلی منصوریان، معاون پرورشی آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار کرد: در سال گذشته مبالغ خوبی توسط دانش‌آموزان و اولیاء در مدارس جمع‌آوری شد و امسال هم این مبالغ با کمک مدیران مدارس در بین دانش‌آموزان نیازمند همان مدرسه یا مدارس مجاور توزیع خواهد شد.
منصوریان گفت: در این طرح اهداف تربیتی بیش از اهداف اقتصادی مورد توجه است و بحث فرهنگ‌سازی احسان و نیکوکاری در درجه اول اهمیت قرار دارد.
captcha