امام حسن مجتبی(ع) جهاد و سیاست را در کنار هم داشت/ 7 آبان ریشه‌ای جز در تورات ندارد
کد خبر: 3657385
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۴
آیت‌الله ایمانی:

امام حسن مجتبی(ع) جهاد و سیاست را در کنار هم داشت/ 7 آبان ریشه‌ای جز در تورات ندارد

گروه سیاست و اقتصاد: نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینكه امام حسن مجتبی(ع) هم صاحب جهاد و هم صاحب سیاست و برنامه بود، گفت: ایشان فردی است که هم اهل شمشیر است و هم اهل فکر و تدبر.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس روز گذشته، 5 آبان‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه شیراز به فرا رسیدن سالروز شهادت امام حسن مجتبی(ع) اشاره كرد و گفت: امام حسن مجتبی(ع) هم صاحب جهاد و هم صاحب سیاست و برنامه بود؛ ایشان فردی است که هم اهل شمشیر است و هم اهل فکر، اهل تدبیر، اهل مطالعه و برنامه در عین حال اهل جهاد و اهل مبارزه با ظلم، با کفر، با نفاق در هر چهره‌ای که قرار گرفته بود.

وی با بیان اینكه ائمه معصومین مخصوصاً امیرالمومنین(ع) ما را به عقل و درایت دعوت می‌كند، گفت: نگاه مردم به همه حوادث و پدیده‌های عالم نگاه متفاوتی است و عمده آن نگاه گذراست.

آیت‌الله ایمانی اینكه برخی از انسان‌های خبره و اهل فكر و دانش دارای نگاه تدبراندیشی هستند، افزود: این افراد حادثه را ارزیابی می‌کنند که چرا اتفاق افتاد؟ عوامل این حادثه چه بود؟ آثار این حادثه چیست؟ و دقیقاً آنچه اهل بیت(ع) برای ما بیان می‌دارند نگاه دوم است.

امام جمعه شیراز با تصریح اینكه اهل بیت(ع) بر این بودند که مردم نگاه دوم را به حادثه‌های عالم پیدا کنند، گفت:‌ حادثه‌ای به نام حادثه کربلا اتفاق می‌افتد، عده‌ای از کنار آن بی تفاوت می‌گذرند. آه و افسوسی هم می‌خورند و عده دیگری این حادثه را تحلیل می‌کنند که چه عواملی این حادثه را رقم زد و چه پیامدهایی برای این حادثه در پیش رو است؟

وی با تأكید بر اینكه اهل بیت(ع) ما را به نگاه دوم تشویق و ترغیب می‌کنند که از کنار هرچه عبور کنید با فکر و اندیشه آن را ببینید، گفت:‌ متأسفانه جامعه ما امروز تحلیل‌گر نیست و تحلیل‌گرانی بی‌طرف حوادث کشور و جهان را تحلیل نمی‌کنند تا در اختیار مردم بگذارند. یک بینش سیاسی خاصی آن را همراه می‌کنند و به جامعه می‌فرستند و این اشکال امر است.

امام جمعه شیراز یادآور شد: اهل بیت(ع) در دوران عمرشان هیچوقت گرفتار بازی‌های سیاسی حاکم نشدند چون با مطالعه و برنامه‌ریزی کار می‌كردند و هیچگاه در قیام‌های به ظاهر انقلابی هم حضور پیدا نکردند به عنوان مثال یکسری از قیام ها بود که اهل بیت(ع) با آن همراهی نکردند چون آن را با برنامه و تفکر و اندیشه نمی‌دیدند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت كنونی كشورمان اشاره كرد و گفت:‌ بازی نهنگ آبی که نوجوان‌های دنیا به آن گرفتار شده‌اند و طی ۵۰ روز حرکتی را آغاز می‌کنند و روز پنجاهم به خودکشی آنان منتهی می‌شود! یك حرکت باید ارزیابی بشود؛ چرا این جوان می‌آید خودش را می‌کشد؟! لذا باید بر روی خانواده‌های این نوجوانان مطالعه كرده و آنان معالجه كنند.

آیت‌الله ایمانی همچنین به تلاش‌های دشمنان برای روز 7 آبان اشاره كرد و افزود:‌ چندسالی است متاسفانه استان فارس گرفتار جریان 7 آبان شده است و سئوالی كه در این رابطه مطرح است این است كه ریشه 7 آبان‌ کجا بوده است؟ آیا آن‌هایی که اهل تدبیر و تحلیل‌اند پاسخ می‌دهند؟ اصلاً تاریخچه ۷ آبان از کجا پیدا شده است جز تورات و منشا اسرائیلی چیز دیگری برای ۷ آبان بوده است؟

وی با بیان اینكه آیا تاریخ غیر از آنچه در تورات آمده از سرنوشت کوروش در جنگ‌ها چیزی به ما می‌گوید، گفت: تاریخ را پیدا کنید بیاورید و با مطالعه حرف بزنید.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: ماهواره راه می‌افتد، خبرگزاری‌های مختلف فعال می‌شوند، گروه‌های مختلف حرکت خودشان را فعال می‌کنند و از حس ناسیونالیستی افراد سوء استفاده می‌کنند و افراد را به صحنه می‌آورند و بعد هم شعارهای ناهنجار به آنان یاد و در اختیارشان می‌گذارند. در صورتی كه ریشه ۷ آبان کجاست؛ غیر از تورات؟ آنچه در تاریخ قدیم است کوروش جنگ‌های متعددی داشت و خارج از کشور در یکی از جنگ‌ها کشته شد و سر او از بدن جدا گشت و کجا دفن شد، نمی‌دانیم.

وی با تأكید بر اینكه تدبیر و رعایت عقل و درایت لازم است نه هر چه هرکسی گفت ما هم بگوئیم درست است، گفت: حرفمان این است كه اسرائیل دارد کار و برنامه‌ریزی می‌کند و ما اجرا می‌کنیم و لازم است که انسان‌ها با فکر و اندیشه راه را انتخاب کنند.

امام جمعه شیراز همچنین فرا رسیدن 8 آبان‌ماه، سالروز شهادت حسین فهمیده را یادآور شد و گفت:‌ او جوان سیزده ساله‌ای است که با شهادت‌طلبی یک مزیت عجیبی آن روز در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل ایجاد کرد وهمان‌گونه که امروز بعد از سی و چند سال شهید محسن حججی اسوه شده است، آن روز هم حسین فهمیده دانش آموز سیزده ساله اسوه و راهنما برای جامعه آن زمان شد و به همین جهت روز شهادت او روز بسیج دانش‌آموزی نامگذاری شد و این نشانگر و بیانگر دیدگاه بلند امام( ه) عزیز ماست که آن روز تشکیلات بسیج را رقم زد و امروز نماد مقاومت در سطح منطقه، بسیج است.

وی یادآور شد: آمریكا به عراق حمله می‌کند؛ یعنی با تشر حرف می‌زند؛ می‌گوید چرا آن بسیج را جمع نمی‌کنید. آن‌ها هم مردانه در مقابل آمریکا می‌گویند بسیج جزء ملت عراق است و دفاع از کشور وظیفه هر مسلمان و نه هر عراقی است.

آیت‌الله ایمانی با بیان اینكه تأثیر بسیج در حفظ خط مقاومت در سوریه، عراق، لبنان، ایران و در یمن و جاهای دیگر کاملاً آشکار و دشمنی دشمنان هم نسبت به این وظیفه کاملاً آشکار است.

وی همچنین با اشاره به سالگرد شهادت عمار یاسر گفت:‌ او مرد بصیرت و مقاومت و اهل فكر و مطالعه بود و از همه مؤمنین مخصوصاً جوانان عزیز دعوت می‌کنم گروه هنری عمار را در یابند. آنانی که می‌توانند به هر شکلی به این گروه کمک کنند، کمک نمایند. این‌‌ها نقش عمده‌ای را در توسعه ارزش‌ها عهده دار شدند و وظیفه ما دفاع و حمایت از گروه هنری عمار است.

امام جمعه شیراز در ادامه با اشاره به مسائل اخیر منطقه گفت: مسئولان آمریکایی در منطقه، ایجاد تفرقه و اختلاف می‌کنند و در تلاشند تا مشکلاتی به اصطلاح خودشان برای ایران اسلامی به وجود بیاورند و متأسفانه بعضی از دول اروپایی هم بدون مطالعه دنبال رو آمریکا هستند. تاریخ، تاریخ عجیبی است.

وی گفت: امروز رئیس جمهور فرانسه دنباله رو آمریکا شده است و دارد صحبت‌های آن‌ها را عمدتاً به عبارتی دیگر ترجمه و منتقل می‌کند و در اختیار این و آن می‌گذارد. بعضی از دول اروپایی هم که دنبال آمریکا هستند.

آیت‌الله ایمانی با بیان اینكه سپاه پاسداران که مورد توجه آمریکا قرار گرفته، حافظ امنیت کشور و مدافع ارزش‌های انقلاب اسلامی و مورد تأیید امام ره بوده و هست، گفت: سپاه مورد تأیید رهبری، دولت و عموم اقشار ملت است .همه کارهای سپاه را در مناطق دوردست را می‌بینند بنابراین تحریم سپاه یعنی تحریم ملت ایران.

امام جمعه شیراز با تأكید بر اینكه دفاع باید در بالاترین سطح خودش انجام بگیرد و انجام می‌گیرد و نه آمریکا و نه غیر آمریکا نمی‌تواند برای دفاع ما نسخه‌پیچی کند، گفت: مذاکره بعد از جریان برجام و مذاکره هسته‌ای نشان داد که آمریکا قابل اعتماد نیست، نه برای ما، برای دنیا، در هیچ کاری و هیچ امری دیگر مذاکره با آمریکا معنا ندارد.

وی بیان كرد: ما یک بار در هسته‌ای مذاکره کردیم و نتیجه‌اش را داریم می‌بینیم. حقوق بشر، موشک‌ها، سپاه، حزب‌الله لبنان و سایر مسائل، این‌ها قابل بحث نیست و ما یك اصول و دكترینی داریم و بر اساس آن‌ها حركت می‌كنیم و ما کاری به کشورهای اجنبی مثل آمریکا و امثال ذلک نداریم و خودمان را باید حفظ کنیم همان‌طور که آمریکا خودش می‌گوید من منافع خودم را می‌بینم. ایران هم منافع خودش را می‌بیند و کاری به منافع آمریکا و اروپا ندارد.

captcha