برگزاری مراسم اربعین در ۴۰ امامزاده شاخص استان اصفهان
کد خبر: 3660807
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۷

برگزاری مراسم اربعین در ۴۰ امامزاده شاخص استان اصفهان

گروه اجتماعی: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: مراسم عزاداری اربعین حسینی در جوار حرم مطهر ۴۰ امامزاده شاخص استان اصفهان به صورت ویژه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت‌‌الاسلام و المسلمین رضا صادقی با اشاره به شور و حال عزاداری اربعین در مردم اصفهان اظهار کرد: همه ساله مردم اصفهان، مراسم اربعین را به صورت وصف‌ ناشدنی برپا می‌کنند، گلستان شهدا، بقاع متبرکه امامزادگان و هیئت‌های بزرگ و کوچک همواره پذیرای عزادارن اربعین حسینی هستند.
وی با بیان اینکه اصفهان از جمله استان‌هایی است که در زمینه عزاداری برای اهل بیت عصمت و طهارت(ع) پیشتاز بوده، افزود: امسال نیز مراسم اربعین سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) در بیش از 350 امامزاده در سطح استان با حضور هیئت‌های مذهبی برگزار خواهد شد، این مراسم به صورت ویژه در جوار حرم مطهر 40 امامزاده شاخص استان نیز برگزار می‌شود.
مدیر‌کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان بیان کرد: از جمله این امامزادگان می‌توان به امامزاده جعفر(ع)، زینب بنت موسی بن جعفر(ع)، امامزاده شاه کرم(ع)، امامزاده هلال بن علی(ع) و امامزاده قاسم(ع) در آران و بیدگل، امامزاده عبدالله(ع) رزوه، امامزاده میر احمد(ع) کاشان، امامزادگان هفده تن(ع) گلپایگان، امامزاده سید محمد(ع) خمینی‌شهر، امامزاده سید ابراهیم(ع) سمیرم و... اشاره کرد.
حجت الاسلام و المسلمین رضا صادقی با بیان اینکه مراسم اربعین در امامزاده جعفر بن الرضا(ع) که در مجاورت فرودگاه قرار دارد هر ساله پذیرای عزادارن حسینی است، تصریح کرد: این مراسم شامل برنامه‌هایی از جمله قرائت دعای زیارت عاشورا  و نماز اربعین، تعزیه خوانی و برنامه‌‌های فرهنگی است، نماز ظهر اربعین نیز توسط یکی از علما و بزرگان در امامزاده شاه کرم(ع) اقامه می‌شود.
وی با اشاره به برنامه‌های روز اربعین تا پایان ماه صفر گفت: روحانیون مبلغ در این مدت با برپایی خیمه‌‌های معرفت، پاسخگویی به مسایل شرعی، شبهات دینی و غرفه‌های کودک و نوجوان به فعالیت مشغول هستند.
مدیر‌کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان اظهار داشت: ائمه جماعات،  سخنرانان کشوری و لشکری و مداحان اهل بیت (ع) نیز در جوار حرم مطهر امامزادگان احمد(ع) خیابان نشاط اصفهان و امامزاده باقر(ع) خیابان عافیت در قاقله عزاداران امام حسین(ع) حضور خواهند داشت و برای حاضران به ایراد سخنرانی می‌پردازند.
captcha