نبود نظارت بر روند حضور قاریان در هیئات مذهبی
کد خبر: 3662139
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۵

نبود نظارت بر روند حضور قاریان در هیئات مذهبی

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس شورای هیئات مذهبی استان خراسان رضوی گفت: تعداد زیاد هیئات مذهبی، کمبود نیروی انسانی و نبود زیرساخت و فرهنگ صحیح در حوزه حضور قاری و قرائت قرآن در هیئات مذهبی از جمله عواملی است که موجب شده نظارت خوبی در این حوزه انجام نشود.

حجت‌الاسلام حسن صباغیان، رئیس شورای هیئات مذهبی استان خراسان رضوی و عضو شورای هیئات مذهبی کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، در رابطه با حضور قاریان در هیئات مذهبی گفت: طبق اساسنامه یکی از ارکان ثبت و مجوز هر هیئت معرفی قاری کددار است و اگر هیئتی قاری قرآن نداشته باشد، به ثبت رسمی نخواهد رسید.
وی در پاسخ به این سؤال که چرا با وجود لحاظ کردن رکن حضور قاری به شرایط مجوز هیئات مذهبی هنوز هم تعداد زیادی از هیئت‌ها برنامه تلاوت توسط قاریان را ندارند، گفت: متأسفانه هنوز نظارتی در این خصوص انجام نشده و برخی از مسئولان هیئات برای گرفتن مجوز، قاری صوری به ما معرفی می‎کنند.
عضو شورای هیئات مذهبی کشور، دلیل نبود نظارت در حوزه حضور قاری در هیئات مذهبی را اینطور بیان کرد: تعداد زیاد هیئات مذهبی، کمبود نیروی انسانی و نبود زیرساخت و فرهنگ صحیح در حوزه حضور قاری و قرائت قرآن در هیئات مذهبی از جمله عواملی است که موجب شده نظارت خوبی در این حوزه انجام نشود.
حجت‌الاسلام صباغیان با اشاره به اینکه شورای هیئات مذهبی یک سازمان مردم نهاد است و بودجه‌ای از سایر ارگان‌ها دریافت نمی‌کند، تشریح کرد: البته به هیئت‌های فعال که برنامه‌های جدیدی در دستور کار خود قرار می‌دهند اعتبار اندکی تعلق می‌گیرد ولی هنوز بودجه‌ای برای دعوت قاری به هیئات داده نشده است.
رئیس شورای هیئات مذهبی خراسان رضوی با بیان اینکه در حال حاضر برای حضور قاری در هیئت‌ها به صورت ارشادی عمل می‎کنیم، عنوان کرد: هیئات مذهبی موظف هستند در کنار مراسم عزاداری به بحث قرائت قرآن توجه ویژه‌ای داشته باشند؛ البته در سال جاری بحث حضور قاری و قرائت قرآن در هیئات نسبت به سال‌های گذشته بهبود یافته است.
captcha