بی‌توجهی به مهدویت سبب غرب‌زدگی است/ غرب‌زدگی؛ بزرگترین مانع رشد کشور
کد خبر: 3667903
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۵
حجت‌الاسلام پناهیان:

بی‌توجهی به مهدویت سبب غرب‌زدگی است/ غرب‌زدگی؛ بزرگترین مانع رشد کشور

گروه سیاست و اقتصاد: نماینده ولی فقیه در دانشگاه اسلامی هنر با بیان اینکه غرب‌زدگی بزرگترین مانع رشد کشور است، گفت: متأسفانه در این 4 دهه بعد از انقلاب اسلامی آسیب‌های اجتماعی رشد بسیاری داشته که علت آن غرب‌زدگی بیش از حد جامعه است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از قم، حجت‌الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان عصر امروز هفتم آذرماه در همایش عصر آفتاب که  با بیان اینکه دفاع مقدس الگوی رشادت ها و دلاوری ها در سراسر دنیا به شمار می‌رود، اظهار کرد:  بعد از جنگ تحمیلی شهادت به عنوان اوج فداکاری و رشادت یک انسان از باور قوی و مثبتی در میان جهان بهره مند است.
وی با اشاره به اینکه دفاع مقدس آغازگر حرکت الهی مبارزه با باطل در دنیا است، افزود: قیام های متعدد اسلامی برای ستاندن حق مسلمانان در کشورهای مختلف با پیروی از الگوی بسیار موفق دفاع مقدس شکل گرفته است.
نماینده ولی فقیه در دانشگاه اسلامی هنر با تأکید براینکه وظیفه دانشگاهیان تبیین و توسعه راه اسلام و مهدویت است، تصریح کرد: نسل امروز باید ادامه دهنده راه شهدا و مبارزین باشند به گونه ای که مانع از ورود هجمه ها و دسیسه های دشمن در تمامی مسائل شوند. 
وی با اشاره به اینکه ظهور حضرت ولی عصر(عج) نیازمند زمینه سازی درست و موثر است، ادامه داد: ظهور امام زمان(عج) زمانی محقق می شود که برنامه ریزی های لازم برای این مهم به صورت کامل اجرایی شود.
پناهیان خواستار توجه مسئولین و مردم به مقوله مهدویت شد و عنوان کرد: تمامی افراد در ایران اسلامی باید دست به دست هم دهند تا شرایط ظهور بیش از پیش محقق شده و راه برای نفوذ عوامل و نقشه های دشمن بسته شود.
وی با تأکید براینکه تنها راه موجود در شرایط کنونی مبارزه برای حفظ شعائر اسلامی است، افزود: راه رسیدن به پیروزی و جلوگیری از شکست  در راهی که انتخاب کرده ایم مبارزه است، بنابراین باید با تکیه بر این باور حرکت کنیم.
نماینده ولی فقیه در دانشگاه اسلامی هنر غرب زدگی را بزرگترین مانع رشد کشور دانست و ابراز کرد: متأسفانه در این 4 دهه بعد از انقلاب اسلامی آسیب های اجتماعی رشد بسیاری داشته که علت آن غرب زدگی بیش از حد جامعه است.
وی حرکت نادرست برخی مذهبیون را مورداشاره قرار داد و افزود: با وجود اینکه این مسئله نیز در بروز آسیب های اجتماعی موثر است، لکن توسعه غرب زدگی در کشور و دولت اسلامی عامل اصلی بروز چنین آسیب هایی به شمار میرود.
پناهیان با انتقاد از مجلس شورای اسلامی برای تصویب قوانینی که مبتنی بر غرب است، اظهار کرد:  هیچ قدرت متفکر، ناظر و هوشمندی در مجلس حضور ندارد تا مانع ازتصویب چنین قوانینی شود، چراکه قدرت ارزیابی صحیحی برای سنجش مغایرت آنها با موازین دینی وجود ندارد.
 وی بابیان اینکه مجلس شورای اسلامی بیشتر شبیه مجلس عوام است، افزود: تأیید این قوانین توسط شورای نگهبان که براساس ساختارهای غربی پایه گذاری شده است، می تواند دلیل دیگری بر بی دانشی افراد باشد.
نماینده ولی فقیه در دانشگاه اسلامی هنر خروج ایران اسلامی از حالت شعاری را الزامی برشمرد و اظهار کرد: جامعه مهدوی باید در برنامه های متعدد مهدوی محقق شود نه صرفا شعارهایی که هیچ کمکی به تحقق آن ندارد، برای مثال وجود ربا در جامعه مهدوی غیرقابل پذیرش است.
وی با اشاره به اینکه اسلام بالذات هیچ گونه عیب و ایرادی ندارد، ادامه داد: این مسئله بعد از انقلاب اسلامی برهمگان آشکار شده است، بنابراین میتوان گفت محقق نشدن اسلام در گرو ترک غرب زدگی به شمار می رود.
پناهیان در پایان یادآوری کرد: بی توجهی به مهدویت و عدم وجود فقه تمدن ساز در کشور عواملی است که سبب غرب زدگی کامل کشور می شود و خسران و زیان جبران ناپذیری را به ارمغان می آورد.
captcha