آغاز به کار همایش «جهانشمولی آموزه‌های قرآنی و روایی در دنیای معاصر»/ ۳ مقاله برتر ارائه می‌شود
کد خبر: 3669164
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۱

آغاز به کار همایش «جهانشمولی آموزه‌های قرآنی و روایی در دنیای معاصر»/ ۳ مقاله برتر ارائه می‌شود

گروه دانشگاه: همایش «جهانشمولی آموزه‌های قرآنی و روایی در دنیای معاصر» صبح امروز 12 آذرماه با حضور دانشجویان و اعضای هیئت علمی دانشکده علوم و فنون قرآن تهران آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، همایش ملی جهان‌شمولی آموزه‌های قرآنی و روایی در دنیای معاصر صبح امروز، بکشنبه 12 آذرماه، در محل دانشکده علوم و فنون قرآن تهران واقع در سازمان اوقاف و امور خیریه تهران با حضور مجید معارف، حسن رحیم‌پور ازغدی، جمعی از دانشجویان و دیگر اعضای هیئت علمی دانشگاهی، آغاز به کار کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین غضنفری، رئیس این همایش طی سخنانی اظهار کرد: سال گذشته در شورای دانشگاه، اساس این همایش به تصویب رسید و برگزاری آن به دانشکده علوم و فنون قرآن تهران واگذار گردید.

وی افزود: این همایش دارای ۵ محور از جمله مبانی و خاستگاه‌ها، مسائل اخلاقی، مسائل اقتصادی، احکام و عبادات و مسائل اجتماعی و سیاسی بود که علاقه‌مندان می‌توانستند در سایت همایش ثبت‌نام کنند.

غضنفری افزود: تعداد ۱۷۵ مقاله از اندیشمندان و فرزانگان اخذ شد و چندبار به داوری گذاشته شد، از میان ۱۷ مقاله به عنوان مقالات قابل چاپ مطرح شد و هیئت داوران این تعداد را به عنوان مقالات قابل چاپ معرفی کردند که کتاب مقالات در ۳ جلد به چاپ می‌رسد.

وی ادامه داد: ۷ مقاله به عنوان مقالات ممتاز انتخاب شد و امروز با اهدای جوایزی از آنها تقدیر خواهد شد. همچنین ۳ مقاله از میان این مقالات ارائه خواهند شد.

وی گفت: در طول این یکسال ۴ پیش نشست برگزار شد، از جمله نشست جهان‌شمولی قرآن و حدیث و یک نشست در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و ۲ نشست نیز در همین دانشکده برگزار گردید.

در ادامه این همایش قرار است ۳ مقاله برتر به شرح زیر ارائه شود: مقاله با عنوان جهان‌شمولی آموزه‌های قرآنی و روایی، جایگاه و نقش آن در تمدن نوین اسلامی توسط حجت‌الاسلام والمسلمین لطف‌الله خراسانی، مقاله دوم با عنوان ادله عقلی و نقلی جهان‌شمولی آموزه‌های قرآنی و روایی توسط طاهره سادات طباطبایی امین، و مقاله سوم با عنوان جهان‌شمولی آموزه‌های قرآنی و روایی و کارکرد آن در حوزه اقتصاد که توسط محمد پارساییان ارائه خواهد شد.
در ادامه این مراسم، حسن رحیم‌پور ازغدی و حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه سخنرانی خواهند داشت.

captcha