واکنش مدیر حوزه‌های علمیه خواهران به هجمه‌های اخیر علیه بودجه این نهاد
کد خبر: 3674151
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰

واکنش مدیر حوزه‌های علمیه خواهران به هجمه‌های اخیر علیه بودجه این نهاد

گروه حوزه‌های علمیه: مدیر حوزه خواهران، در اولین اجلاس مشترک مدیران استانی نهادهای عالی حوزوی در قم نسبت به هجمه‌های اخیر علیه بودجه دولتی این نهاد حوزوی واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) به نقل از مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی امروز 28 آذر در اولین اجلاس مشترک مدیران استانی نهادهای عالی حوزوی که در سالن همایش مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران برگزار شد، اظهار کرد: حوزه علمیه خواهران مجموعه ای جدیدالتأسیس است که سابقه اصلی آن به بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران بر می گردد و نگاه بلند امام راحل به اثرگذاری بانوان سبب شد که این حرکت رشد کرده و به سرعت توسعه پیدا کند.

وی ابراز کرد: اگر نظام جمهوری اسلامی مولود حوزه های علمیه است، حوزه های علمیه خواهران نیز در این راستا نمی تواند نسبت به آینده این نظام مقدس که هم هدف با نهاد روحانیت است، بی تفاوت باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران خاطرنشان ساخت: مسئله انقلابی بودن، جزو هویت حوزه های علمیه است و تفاوتی میان حوزه های برادران و خواهران نیست و در این راه تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست.

حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی تصریح کرد: در مأموریت های هرکدام از نهادها نقاط مشترک وجود دارد که اگر نیازمند به تقویت است، باید انجام شود و اگر لازم به واگذاری است، باید با جسارت و شجاعت این کار اتفاق بیفتد.

وی بیان داشت: امروز همگرایی مسئولان نهادهای حوزوی در اوج خود قرار داشته و خوشبختانه هیچ دوئیت، اختلاف و دوگانگی وجود ندارد؛ پس مسئولان استانی نیز با یکدیگر اینگونه بوده تا بتوانیم به اهداف عالی خود برسیم.

مدیر حوزه های علمیه خواهران اظهار داشت: امروز علاوه بر اقدامات عملی، باید در اساسنامه ها و مأموریت های نهادها نیز بازنگری صورت بپذیرد تا فعالیت ها به درستی انجام شود.

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی ابراز داشت: امروز نیازمند به اشتراک نظر و وحدت کلمه با دولت ها و مجلس شورای اسلامی بوده که توجه به آن ضروری است.

وی در بخش دیگر از سخنان خود به هجمه های اخیر علیه بودجه نهادهای فرهنگی اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: در فضای مجازی طی مقایسه ای اعلام کردند که بودجه دریافتی حوزه علمیه خواهران 10 برابر فلان نهاد است و باید 10 برابر پاسخگو باشد که در پاسخ به این سخنان اعلام می کنیم که ما پاسخگو هستیم و نه فقط ما؛ بلکه کلیه نهادهای حوزه علمیه خواهران در مقابل آنچه دریافت می کند، پاسخگو خواهند بود.

مدیر حوزه های علمیه خواهران تصریح کرد: بی انصافی آنجاست که نهادی همچون حوزه علمیه خواهران که نهادی آموزشی، پژوهشی، تبلیغی و ... است را با یک نهاد حاکمیتی که چند کار انجام می دهد، مقایسه می کنند؛ اگر در مقام مقایسه هستید، حوزه علمیه خواهران را با دانشگاه های کشور مقایسه کنید و متوجه خواهید شد که بودجه دریافتی این نهاد کم است.

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی بیان داشت: حوزه علمیه خواهران در سراسر کشور دارای 10 هزار نفر کادر، 80 هزار دانش پژوه و 500 مرکز آموزشی است که سهم اختصاصی دولت به این نهاد، بسیار ناچیز است.

وی اظهار داشت: تاکنون از یک ریال بودجه دولتی برای شهریه و ... طلاب برادر و خواهر کشور استفاده نشده است؛ اما متأسفانه هجمه هایی در این موضوع صورت می پذیرد؛ اگرچه انسان خواب را ممکن است بیدار کرد؛ اما شخصی که خود را به خواب زده، بیدار نخواهد شد.

گفتنی است: مدیر حوزه های علمیه خواهران در پایان به ارائه گزارش برخی از فعالیت های این نهاد پرداخت.

captcha